תפריט עמוד
ראש הנקרה
אין צורך להכביר במילים על ראש הנקרה. כולם מכירים שמורת הטבע הקטנה שנמצאת בקצהו הצפוני של חוף הים התיכון של ישראל. כאן אפשר ליהנות ממראה המצוק היורד לים בתלילות, מחוף הים המפורץ וכמובן מהנקרות המרשימות. הנקרות הן תוצאה של תהליך גיאולוגי הנמשך אלפי שנים. תחילתו בשרשרת זעזועים תת – קרקעיים שפערה סדקים בסלע. מי הגשמים חדרו מבעד לסדקים שנפערו, המסו אותם ויצרו בתוכם מחילות ומערות ימיות (נקרות) שהלכו והתרחבו בשל עוצמת הגלים המכים בסלע בשעת סערה. אורכו של מסלול הטיול בנקרות הטבעיות הינו כ-200 מטר. הזמן הטוב ביותר להגיע למקום הוא בשעות אחה"צ – ערב שכן השקיעות כאן נפלאות. לא פחות מכך מרשים המקום גם בזמן סערה, אז הגלים מתנפצים בעוז לתוך הנקרות. אמצעי הגישה העיקרי אל הנקרות הוא הרכבל, שהוא התלול והקצר ביותר בעולם. הוא יורד אל הנקרות מגובה 70 מטר מעל פני הים בזוית של 60 מעלות. לאחר הירידה ברכבל אפשר לצפות במיצג האורקולי שמסביר על המקום ובסיומו מותזים מים על הצופים. בשבתות, חגים וחופשות אפשר לנסוע ברכבת הקטנה שנוסעת מראש הנקרה לאכזיב ובחזרה ועוברת בתוואי של מסילת הברזל המנדטורית. משך הנסיעה כ-40 דקות.

כמה: מבוגר – 42 ₪, ילד מגיל 3 – 34 ₪. נסיעה ברכבת הקטנה בתוספת של 20 ₪.
טלפון: 073-2710100
אתר אינטרנט

יער חניתה
יער של עצי אורן שפרוס על מורדות רכס סולם צור במורדות הרי הגליל המערבי, בין קיבוץ חניתה לשלומי. בחלקו העליון ל היער נמצא דגם משוחזר של אתר חומה ומגדל. היער לא גדול אבל הוא מהווה מקום נפלא לפיחקניק כשנמצאים בסביבה. יש בו שני חניונים מסודרים של קק"ל, אחד מהם (חניון חומה ומגדל) נגיש לנכים, נקודת תצפית על כפרי דרום לבנון ושבילי טיול שמובילים לפינות חמד שונות.

מערת קשת
מערת קשת, השוכנת בסמוך לאדמית, היתה בעבר מערה הסגורה כמעט מכל עבריה, אך היום, נותרה ממנה רק קשת סלע ענקית ומרשימה ומכאן שמה. מתחת לקשת פעורה תהום ובתחתית המערה מתגוררים שפני סלע. הנוף הנשקף מן הקשת עוצר נשימה וכולל את נחל בצת, חוף הגליל ורכס הכרמל. המקום פופולרי במיוחד בקרב חובבי הסנפלינג ומהווה נקדה מצויינת לעציה כשמטיילים באזור.

פארק גורן
פארק גורן, שמשתרע על פני 2,000 דונם של חורש ים תיכוני מציע מגוון אפשרויות בילוי ומסלולי טיול לחובבי הטבע ולכל המשפחה. אפשר להסתפק בפיקניק באחת מהחניונים המוסדרים או בפינות המסתור הרבות שבפארק, בין עצי האלון, ואפשר לצאת גם לצאת לטיול קצר במסלולים המסודרים שבפארק ואפשר לצאת לטיול ארוך יותר בנחל כזיב, בו זורם פלג מים כל השנה, ולהרחיק אפילו עד הגן הלאומי מבצר המונפור.

אגם חי ביראון
בקיבוץ יראון נמצא אגם חי – אגם טבעי שסביבו שלל אטרקציות לכל המשפחה. האגם מוקף צמחי קנה ובו שטים ברווזים. אפשר לשוט בסירות פדלים או לשכור חכות ולדוג. פינת החי הצמודה מטופחת ונקייה וחלק מבעלי החיים בה מסתובבים חופשי, המתוקים שבהם הם הבמבים אותם ניתן להאכיל במזון מיוחד. המדשאות שמקיפות את האגם, מתקני השעשועים והקרירות שוורת במקום גם ביולי-אוגוסט הופכים את המקום לאידיאלי לפיקניק משפחתי.

כמה: 28 ₪ לאדם מגיל 3. השכרת חכות ושיט בסירות פדלים בתשלום נוסף.
טלפון: 04-6868304
אתר אינטרנט

בית ספר לרכיבה בקיבוץ מלכיה
בחוות הסוסים שבקיבוץ מלכיה אפשר לקחת שיעורי רכיבה, להצטרף לטיולי רכיבה או – מה שמתאים אם אתם מצוידים בקטנטנים – לנסוע ברחבי הקיבוץ בכרכרה הרתומה לפוני. האטרקציה העיקרית היא הטיולים שעוברים בקיבוץ, במטעים הסובבים אותו, במדרונות הרי נפתלי וברחבי הגליל. יש טיולים קצרים שנמשכים שעה עד שלוש שעות ומתאימים גם למי שלא רכב מעולם ויש טיולים שנמשכים יום שלם ואפילו מספר ימים ומתאימים לרוכבים מנוסים.

טלפון: 052-2816293

צוק מנרה
אתר צוק מנרה נחשב לאחת מהאטרקציות הפופלריות בישראל, ולא במקרה. האתר נהנה מנוף למכביר, מהרכבל הארוך במדינה ומאפשרות לשלב מסלולים רגועים בחיק הטבע יחד עם פעילויות אתגריות יותר ופחות, כך שכל אחד מבני המשפחה ימצא כאן משהו שהוא אוהב. הרכבל מטפס ממבואותיה הדרומיים של קריית שמונה ועד למרומי רכס נפתלי, ליד קיבוץ מנרה. הרכבל עוצר בשלוש תחנות,, ובכל אחד מהן פעילות אחרת. בראש הצוק, בגובה של 840 מטר, אפשר ליהנות משבילי טיול בטבע, מתצפית על ציפורים ומבריכת שחייה. בתחנות הנמוכות יותר הפעילות היא יותר אתגרית. בתחנה האמצעית יש סנפלינג, אומגה וקיר טיפוס, ובתחנה התחתונה נמצאת אחת האטרקציות האהובות של האתר: מגלשות הרים הגולשות במסלול שמתפתל במורד ההר לאורך 1,200 מטר ומגיעות למהירות של 40 קמ"ש. בנוסף, יש בתחנה זו טרמפולינת בנג'י.

כמה? כרטיס כניסה הכולל עליה וירידה ברכבל, סיורים מודרכים וכניסה לבריכת השחייה של קיבוץ מנרה עולה 49 ש"ח ביום חול. בשבת וחג עולה הכרטיס 59 ש"ח וכולל בנוסף גם כניסה למתחם המתנפחים והג'ימבורי. פעילויות נוספות (מגלשות הרים, טרמפולינת בנג'י, אומגה וסנפלינג) בתשלום נוסף.

טלפון: 04-6905830
אתר אינטרנט

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מהגליל המערבי

מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל
מבוא לנדודים 49: הכפרים האבודים של הגליל

בין המושבים היהודים אלקוש ואבן מנחם, הכפר הערבי נוצרי פסוטה, מצפה אבירים והכפר הדרוזי הגדול חורפייש נמצא אחד האזורים המרתקים ביותר בארץ ישראל בכלל ובגליל בפרט. זהו אזור של חורש ים תיכוני צפוף וקוצני, ובו בליל של שמורות ...

אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב
אביב בגליל המערבי: נופים, אנשים ואוכל טוב

הגליל המערבי מציע לא רק נופים מרהיבים ואתרים היסטוריים, אלא גם מפגשים רב תרבותיים, מיזמים קולינריים, סדנאות עם בעלי מלאכה ועוד המון הפתעות. פסטיבל אביב בגליל המערבי הוא הזדמנות נהדרת להיחשף לכל העושר שיש לאזור להציע

בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי
בעקבות ערים אבודות בגליל המערבי

בגליל המערבי קיימות מספר "ערים אבודות" - ישובים עתיקים והרוסים המבצבצים מהיער המקנה להן מראה מסתורי ומסקרן. יואב יעקובי לוקח אותנו לכמה מהן, לטיולים רכובים עם קטעי הליכה קצרים. מתאים גם למשפחות