תפריט עמוד

אזור האמנות 798
המקום שהיה בעבר אזור התעשייה הממשלתי 798 הפך למשכנם האופנתי של גלריות, בתי עיצוב , בתי קפה וברים. כמו שקורה בדרך כלל במקומות מסוג זה, בהתחלה הגיעו האמנים הצעירים והמחתרתיים שהפכו את המקום לטרנדי. בעקבותיהם הגיעו אמנים גדולים, מפורסמים ועשירים שדחקו את האמנים הרעבים לחפש מקומות זולים יותר בכפרים מסביב. זה עדיין מקום טוב להסתובב בו בין גלריה לגלריה יחד עם סטודנטים לאמנות וקבוצות של תיירים, להתרשם מאדריכלות הבאוהאוס ולשבת בבתי הקפה יחד עם הבליינים הכי מעודכנים של בייג'ינג. Timezone 8 הוא בית עם קפה עם חנות לספרי אמנות שנמצא במרכז ההתרחשות.
כתובת של בית הקפה: Dashanzi Art District, 4 Jiuxianqiao Lu, Chaoyang District
טלפון: 86 10 8456 0336

המוזיאון הלאומי לאמנות של סין
המוזיאון נפתח ב-1963 כדי להציג אמנות סינית מודרנית. היום אפשר לראות במוזיאון תצוגה נהדרת של ציורי דיו וציורי מים סיניים מסורתיים לצד עבודות סוציאליסטיות שצפוי למצוא במוזיאון שהוקם על ידי המפלגה הקומוניסטית. למרות זאת, המוזיאון לא משעמם, ויש גם כמות קטנה של יצירות אמנות מודרנית שמרגשות אספנים מרחבי העולם.
כתובת: 1 Wusi Dajie, Dongcheng District
טלפון: 86 10 6401 2252/7076
אתר אינטרנט


טקס תה
טיול לסין לא יהיה מושלם בלי השתתפות בטס תה מסורתי. למרות שהטקס מוטמע בתרבות הסינית ממש כמו מסורת התה אצל יפן השכנה, מערכת החוקים שלו נוקשה פחות. כדי לחוות את החוויה במלואה וללמוד קצת על הפילוסופיה שמסביב, כדי ללכת ל-Confucian Teahouse שם הבעלים יוביל אתכם בנבכי הטקס צעד אחר צעד. בעונת השיא כדאי לקבוע פגישה מראש.
כתובת: 28 Guozijian Lu (across the road from the Confucian Temple), Dongcheng District
טלפון: 86 10 8404 8539

קונג פו
אחד מענפי הייצוא המפורסמים ביותר של סין הוא מספר הסגנונות העצום של הקונג פו. הקונג פו, שמשמעותו "הישג דרך מאמץ" הוא מונח מערבי כולל למגוון רחב של אמנויות לחימה. הנזירים משאולין הפכו את האמנות למסחרית, ובמופע הנוצץ שלהם ב"תיאטרון האדום" יש אפילו כתוביות באנגלית. אם אתם רוצים גם ללמוד, אפשר לעשות זאת ב-Milun School of Traditional Kung Fu
כתובת התיאטרון האדום: 4 Xingfu Dajie, Chongwen District
טלפון: 86 10 6710 3671

אקרובטיקה
עוד ענף שסין מצטיינת בו במיוחד הוא האקרובטיקה. נערות גומי, 12 ילדות שרוכבות על זוג אופניים אחד, ילדים קטנים שמקפלים את גופם לחצי ונדחסים לתוך צינור – את המופעים שנמצאים על הגבול שבין המדהים לביזאר ניתן לראות מדי ערב בבייג'ינג.
כתובת: Chaoyang Theatre, 36 Dongsanhuan Bei Lu, Chaoyang District טלפון: 86 10 6510 1308

 

אופרה סינית. חוויה בלתי נשכחת

 

לילה באופרה
האופרה הסינית הוא משהו שכדאי לחוות לפחות פעם אחת. סביר להניח שלא תבינו כלום, אבל את ההופעה, המוזיקה והתלבושות הצבעוניות לא תשכחו במהרה. אפשר ללכת יחד עם המקומיים למופעים שנמשכים שלוש שעות, אבל במקרה הזה, בניגוד להמלצותינו בדרך כלל, כדאי ללכת דווקא להופעות הידידותיות לתיירים. אם נהניתם מהאופרה אתם יכולים להמשיך את החוויה בפארק שמסביב למקדש השמיים, שם חבורות של פנסיונרים מתאגדות יחד לשיר אופרה באוויר הפתוח. אם זה לא ימצא חן בעיניכם, תמיד תוכלו להמשיך בטיול.
כתובת: Li Yuan Theatre, First Floor, Qianmen Hotel, 175 Yongan Lu, Xuanwu District
טלפון: 86 10 8315 7297


בלט

להקת הבלט הלאומי של סין נוהגת לעבוד עם כוריאוגרפים מודרניים וליצור פרשנויות חדשות ומעניינות לקלאסיקות. אפילו הכוריאגרף הפריזאי המבריק רולנד פטיט כתב להם יצירה, וזה הישג לא רע בשביל להקה בשביל להקה שבמהלך המהפכה התרבותית של סין הורשתה לבצע רק שמונה יצירות. ניתן לצפות בבלט הלאומי של סין מרבית חודשי השנה בתיאטרון טיאנקיאו או בתיאטרון הלאומי החדש שליד כיכר טיאנמן.

ריקודי נשף
מדי ערב, בכל רחבי סין, זוגות רבים מגיל מסוים נמשכים לחללים פתוחים ומתאמנים בריקודי נשף. המראה של מאה פנסיונרים רוקדים ואלס במגרש חנייה או בכיכר עשוי להיראות מוזר, אבל זהו רק עוד מראה לא שגרתי במדינה רבת הפנים הזו. נהדר ומשעשע לצפות במחשזה הזה, ונחמד עוד יותר להצטרף. אחד המקומות הטובים ביותר לערב של ריקודי נשף הוא השער הצפוני של אצטדיון העובדים ב-Gongti Bei Lu.

העפת עפיפונים
בייג'ינג נראית כמו מקום טוב לצאת בו לפנסיה, שכן הפנסיונרים נראים בכל מקום כשהם מנסים לשעשע את עצמם – בין אם זה במשחק מה ג'ונג מתחת לעץ, הליכה ברגליים יחפות בפרק או טאי צ'י. אבל הדרך החביבה ביותר על הפנסיונרים של בייג'ין להעביר בה את שפע הזמן הפנוי היא בהעפת עפיפונים. ביום של רוח אפשר לראות את שמי בייג'ין מכוסים בעפיפונים מכל הסוגים והצבעים. אם אתם רוצים להצטרף לחגיגה אתם מוזמנים ללכת ל-Three Stones Kites, עסק משפחתי לייצור עפיפונים בו מכינים עפיפונים מסורתיים בעבודת יד. מצוידים בעפיפון משלכם, חפשו מקום עם רוח ותגלו כמה התחביב המרגיע מהנה.
כתובת החנות: 25 Di'anmen Xidajie (east of Houhai and Lotus Lane), Xicheng District טלפון: 86 10 8404 4505

סין של פעם: הכפר שאשי במחוז יונאן

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.