תפריט עמוד

האלפים האוסטרים בלי סקי

מרבית אתרי הסקי באוסטריה נבנו סביב עיירות קיימות בעלות היסטוריה של מאות שנים, ולכן אפשר למצוא בהן מסעדות וברים מסורתיים, תושבים מקומיים ששורשיהם נטועים בעיירה ושלל של פעילויות ואפשרויות בילוי גם בשביל מי שלא נהנה לגלוש במדרונות. הצעות לחופשה חורפית אמיתית, בלי סקי

חופשה ספורטיבית בלי סקי
כמעט בכל אתרי הסקי באוסטריה קיימות מגוון פעילויות ספורטיביות חורפיות שכל אחד יכול להתנסות בהן, בנוסף לסקי או במקומו. בכמה מן האתרים מבחר הפעילויות גדול ומגוון במיוחד: Lech-Zürs – אזור פוראלברג (Voralberg)
מסלולי הליכה – ב- Lech-Zürs ישנה רשת של כ-20 ק"מ של מסלולי הליכה קסומים בשלג, בין הכפרים באזור או אל נקודות תצפית יפות. המסלולים מתאימים לכל אחד, הקלים מביניהם הם מסלולים של חצי קילומטר ועד למסלולים שאורכם 3.5 ק"מ.

קרוס קאונטרי סקי – או סקי במישור הוא ענף ספורט חורפי שלא דורש ידע מוקדם אבל דורש כושר גופני מצוין ונחשב לפעילות גופנית בריאה במיוחד. בעזרת מחליקיים ומקלות אפשר לצאת למסלולי קרוס קאונטרי של עד 8 ק"מ וליהנות לא רק מהפעילות אלא גם מהנופים המושלגים. אפשר לקבל שיעורי קרוס קאונטרי סקי בבית הספר לסקי של Lech או ב- Zürs.

מזחלות שלג – מזחלת שלג (Tobogan) היא הפיתרון המושלם למי שרוצה לשעוט במדרונות ולא עושה סקי, ומתאימה לכל המשפחה. שוכרים מזחלת שלג ב- Obelech ויוצאים לגלוש במסלול מיוחד שאורכו 1.2 ק"מ בין Oberlech ל- Lech.

מסלולי הליכה עם נעלי שלג – לחוויית טיול חורפית מיוחדת נוספת כדאי להירשם לטיול מודרך בן שעתיים וחצי, אותו עושים נעולים בנעלי שלג המאפשרות הליכה על שלג בתולי ורך. בעלי מצב רוח רומנטי יכולים לצאת למסלול הליכה מודרך לאור ירח.

אחרי כל הפעילות הגופנית הזו אפשר לנוח בפעילויות קצת פחות מאמצות, אך לא פחות מהנות:

טיול בכרכרת שלג רתומה לסוסים – אין יותר כיף מזה. לשבת בכרכרה רתומה לסוסים, להתכסות בשמיכה חמה ולצאת לטיול ביום או בלילה, רומנטי או משפחתי. ישנן מספר חברות המפעילות טיולים בכרכרות ואת דוכניהן אפשר למצוא בגשר העץ המקורה בעיירה Lech.

צפייה בבעלי חיים – לאוהבי הטבע כדאי להגיע אל יער Engerle ולצפות מתוך מקום מסתור בצבאים שמגיעים לאכול. אפשר לצאת לסיור מודרך בהרשמה מראש. טלפון: 43-5583-2161-222.

חובבי המוזיאונים יוכלו ליהנות משני מוזיאונים מקומיים קטנים:
Walsermuseum Lech-Tannberg – מוקדש להיסטוריה של האזור.
מיקום: תחנת כיבוי האש לכיוון Stubenbach.

Huber Hus – בית מקומי מסורתי המשמש כמוזיאון לתערוכות מתחלפות.

מידע נוסף על הפעילויות באזור באתר האינטרנט של Lech-Zürs


מטפס על מגדל הקרח בקרחון שטובאי

קרחון שטובאי
האתר בקרחון שטובאי נמצא במרחק 40 ק"מ מאינסברוק וזה המקום למי שרוצה להתנסות בטיפוס על קרח. מגדל הקרח בשטובאי מתנשא לגובה 20 מ', מדורג בדרגת קושי 6 ונחשב לאתגר למטפסי קרח באשר הם. מי שמעוניין להתנסות בטיפוס על מגדל הקרח יכול להצטרף לשיעור טיפוס של 20 דקות שמתקיים מדי יום שישי, תמורת 10 אירו. מי שלא רוצה לטפס יכול להגיע למרפסת Gamsgarten, לשתות משהו חם ולצפות במטפסים.
מגדל הטיפוס פתוח בין נובמבר למרץ. ניתן להשכיר ציוד טיפוס במקום
.

כפר האיגלו בקיצבוהל
בלב אתר הסקי בקיצבוהל (Kitzbühel) הוקם כפר איגלו. בכפר ששטחו כ- 2,000 מ"ר נבנו כמה מבני איגלו, יש בו פסלים משלג ואורות צבעוניים משלימים את האווירה החלומית. גם אם לא עושים סקי, כדאי מאוד להגיע לכאן, לשתות משהו בבר הקרח, או לאכול במסעדת האיגלו ולבקר בתערוכת עולם הקרח המציגה אפקטים של פיסול בשלג, אור וצליל. מלבד כל אלה אפשר לשכור בכפר נעלי שלג ולצאת לספארי מושלג, להשתתף בטקס שמאני, לצאת לסיור לילי לאור לפידים או להשתתף בארוחת פונדו (כל אלה דורשים הרשמה מראש).

בכפר האיגלו יש גם מלון, ולינה באיגלו תספק חוויה מדהימה. חבילת הלינה במלון האיגלו כוללת משקאות בבר הקרח וארוחת ערב על שולחן מקרח במסעדת האיגלו. אחרי האוכל יחכו לכם בחדר השינה שקי שינה חמים מרופדים בפרוות איילי הצפון. התענוג אמנם ממש לא זול, אבל החוויה שווה כל סנט.

כפר האיגלו בקיצבוהל

אינסברוק – חופשה עירונית באלפים
אינסברוק (Innsbruck) היא בירתו של מחוז טירול והיא מציעה את השילוב האולטימטיבי – עיר חיה ותוססת עם היסטוריה מכובדת, מגוון אתרים ואטרקציות, אוויר הרים מרענן ונוף משגע.

ההיסטוריה של העיר מתחילה כבר במאה ה-12, אך היא זכתה לשגשוג במאה ה-15 כאשר הקיסר מקסימיליאן הראשון העביר אליה את חצרו והפך אותה לבירת טירול. גם היום ניתן לראות בעיר שרידים לעבר מפואר זה. טיול בין סמטאותיה של העיר העתיקה של אינסברוק יחזיר אתכם לימי הביניים. כאן נמצא הגג המוזהב, שהפך לסימן ההיכר של העיר ולאחת האטרקציות המרכזיות שלה. הבית בעל הגג המוזהב (למעשה הגג מכסה את המרפסת בת 3 הקומות) נבנה במאה ה-15 ונועד לשרת את שליטי העיר. מכאן אפשר להמשיך לביקור בארמון הקיסר המעוצב בסגנון רוקוקו, לבקר בטירת Ambras, שהיתה טירתו של הארכי דוכס של אוסטריה, פרדיננדה-2, במאה ה-16. היום יש בטירה מוזיאונים, כולל המוזיאון שהוקם על ידי הארכי דוכס עצמו כדי להכיל את אוספיו השונים. כדי להשלים את הסיור ההיסטורי באינסברוק לא כדאי לוותר על ביקר בבזיליקה ווילטן (Wilten) שבנויה בסגנון רוקוקו עשיר ונחשבת לאחת הכנסיות היפות בטירול ובקתדרלת סנט ג'ייקוב העצומה שנבנתה גם היא במאה ה-18.

אבל אינסברוק מציעה גם אטרקציות מודרניות יותר שמרגשות לא פחות. אינסברוק היא מרכז סקי בינלאומי ואף אירחה את משחקי החורף האולימפיים פעמיים, ב-1964 וב- 1976. אחד האתרים החביבים של העיר הוא מגדל קפיצת הסקי החדש הנמצא על גבעת ברגיזל (Bergisel Hill). המגדל שנבנה ב- 2002 ותוכנן על ידי האדריכלית הלונדונית הנודעת זאהה חדיד מתנשא לגובה של 45 מטרים ומספק נופים עוצרי נשימה של העיר וסביבותיה.

מי שלא מסתפק בזה ורוצה לראות נופים מדהימים אפילו יותר יכול בקלות להגיע ממרכז העיר העתיקה אל פסגות ההרים של Nordpark המתנשאות מעל לעיר. ממרכז העיר עולים על רכבת ההרים (Funicular) שלוקחת את הנוסעים אל Hungerburg, פרוור יוקרתי של העיר השוכן בגובה 900 מ'. כאן עולים על קרון רכבל שלוקח את הנוסעים מעלה מעלה אל Nordpark. לדברי חברת הרכבות המסע ממרכז העיר לפסגה שגובהה 2,300 מטר אורך כ-20 דקות בלבד.

לקינוח הסיור בעיר כדאי מאוד לבקר בגן החיות האלפיני. זהו גן חיות חיות מיוחד המתהדר במספר תארים כמו גן החיות הגבוה ביותר באירופה וגן החיות בעל אקווריום המים הקרים הגדול בעולם. בגן החיות האלפיני גרים כ-2,000 בעלי חיים מ-150 מינים של חיות אלפיניות. אפשר לפגוש כאן בעלי חיים כמו לוטרות, עיטים, נשרים, ארנבות, דישונים וביזונים, חתולי בר, זאבים ועוד.
אתר גן החיות (בגרמנית)

נופי העיר אינסברוק והסביבה מ- Nordpark

חופשת ספא מושלגת
מעט מאוד דברים גורמים לתחושה מופלאה כמו לשבת בבריכת מי מעיינות חמים כשבחוץ הנוף מושלג. בעיירת הסקי והמרחצאות באד גשטיין (Bad Gastein) אפשר לעשות בדיוק את זה.
באד גשטיין ידועה כאתר מרחצאות כבר מאז המאה ה-13 ומקורם של מי המרחצאות במעיינות טבעיים באזור. בעיירה ישנם כמה מרכזי ספא.

ב- Alpenthrme אפשר לבחור בין "עולמות תרמיים" כמו עולם הרוגע, עולם המשפחה, עולם הסאונה ועוד, כל אלה משתרעים על שטח עצום של 32 אלף מ"ר ועושים שימוש נבון בנופי ההרים המקיפים את המתחם. חוץ ממתקנים לטיפולי ספא מרגיעים בנו כאן גם אגם הררי, מגלשות מים, גייזרים ובר שתקרתו עשויה מזכוכית וממנו ניתן להשקיף על הנוף.

ספא Felsentherme מציע גם הוא חוויית ספא אלפינית ייחודית. בבריכת ה"ספא השקט" אפשר ליהנות ממים בטמפרטורה של 32 מעלות. הבריכה ממוקמת באולם אבן שמשרה אווירה מיוחדת. במתחם ספא ההרפתקאות אפשר להשתעשע במתקנים כמו תעלה עם מים זורמים, מגלשות מים ואזור לילדים. יש כאן גם ספא באוויר הפתוח בו ניתן להירגע כשאתם מוקפים בנופי הרים מרהיבים.

 

אזור האגמים באנגליה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.