תפריט עמוד
עיון מהיר באטלס מגלה לפחות 69 מקומות שנקראים על שמו של כריסטופר קולומבוס. ביניהם יש מדינות, ערים, כפרים, הרים, שמורות טבע, אגמים ועוד ועוד.

בעיר סביליה, נמל המוצא של מסעו הגדול, זוכה כריסטופר קולומבוס, או קריסטובל קולון, האירופי הראשון שהפליג לאמריקה, בכבוד מלכים. שדרות רחבות, בתי מלון ומסעדות קרויים על שמו. שרידיו, או לפחות חלק מהם, טמונים בקתדרלה של סביליה, ותיירים שמגיעים לעיר עוברים על פניהם בביקורם בקתדרלה. אמנם באי סן דומינגו (San Domingo) שבים הקריבי יש מקום נוסף שבו מצביעים על קברו של קולומבוס, אבל הדבר לא מפריע לתושבי סביליה. לתעלומה הזאת יש הסבר, הם מבטיחים.

הדרך מסביליה להואלבה (Huelva), עיר נמל על חוף האוקיינוס האטלנטי, נקראת "דרך חמש מאות השנים", והיא נסללה ב־1992 לציון חצי המילניום להפלגתו של קולומבוס. בנמל שקולומבוס יצא ממנו שיחזרו בקנה מידה מדויק את שלוש הספינות שחצו את האוקיינוס האטלנטי. במוזיאון קטן מוצגים אוספים מהציוד שלקח איתו קולומבוס למסעותיו. בגינה ניצבות בובות בגודל אדם הנראות כילידיה ה"תמימים" והעירומים של אמריקה שפגש קולומבוס כשהגיע ליבשת החדשה. בחנות המזכרות מציעים מאובנים מרשימים מאוד, מלכודות חלומות של אינדיאנים, ולא חושבים שיש בזה משהו אירוני. ההיסטוריה לא מפריעה לעסקים, ואף אמריקאי עוד לא בא לכאן כדי למחות, מסבירה המוכרת הצעירה.

התיירים מוזמנים לבקר גם במנזר הסמוך, שבו שהה קולומבוס כשהמתין לאישור המלך לצאת למסעו, ובחוף עומדת אנדרטת אבן ענקית של קולומבוס צופה אל הים, מתנת ארצות הברית של אמריקה. לשכת המידע במקום תשמח לספק טונות של ניירת ומידע על חייו של קולומבוס, על הקשר שלו למה שמכונה כאן "הערים הקולומביאניות" (שלוש עיירות שבהן ארגן קולומבוס את מסע הראשון ומהן גייס את רוב אנשי צוותו) ועל מורשתו שזוכה כאן לטיפוח אינסופי.

קטלוניה: מסע תרבותי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.