תפריט עמוד

פורטוגל: מלונות ולינה בפוזאדאש

ברחבי פורטוגל פרושים פוזאדאש, בתי מלון ייחודיים שפועלים באתרים היסטוריים, במנזרים, בארמונות ובמקומות מהם נשקף נוף מיוחד ונפלא. פורטוגל נראית מכאן אחרת לגמרי

פורטוגל היא אחת מאותן מדינות שמתקשות קצת להפריד בין העבר המפואר להווה. פעם זו היתה מעצמה אדירה, ששלטה בחלקים נרחבים מכדור הארץ. מכאן יצאו בתור הזהב הפורטוגלי מגלי הארצות הגדולים ברתולומיאו דיאש ווסקו דה גמא. מכאן פעל הנסיך אנריקה הספן להרחבת הידע האנושי. אבל מאז חלפו מאות שנים. ביקור עכשווי בפורטוגל עשוי להיות מפנק בדיוק כמו בכל מדינה מערב אירופית אחרת, אבל הוא עשוי, בעיקר בעזרת תכנון מוצלח לשאת גם משהו מהעבר המפואר של ארץ המגלים.

אחת הדרכים הטובות ביותר לבקר בפורטוגל היא לתכנן את הנסיעה כסיור בין הפוזאדאש (pousadas). אלה הם בתי המלון שפועלים באתרים היסטוריים, רבים מהם במבנים עתיקים ומיוחדים, שמשרים על הלנים בהם אווירה שונה מזו לה הם זוכים בבית מלון רגיל. בכל פוזאדאש מקפידים על שימור המסורת האזורית, דבר המוצא ביטוי בעיצוב הפנים, בריהוט ובאוכל שמוגש במסעדות של בתי האירוח האלה.

מלונות הפוזאדאש מאוגדים תחת ארגון אחד, שמונה כ-40 מקומות לינה ברחבי המדינה. מידע והזמנות על כולם אפשר למצוא באתר הארגון. הפוזאדאש מאורגנים לפי ארבע קטגוריות שונות – טבע, היסטוריה, קסם ועיצוב היסטורי – ורבים מהם ממוקמים במבנים מיוחדים, כגון טירות או מנזרים שלהם עבר עשיר ומרתק. המחירים אינם זהים והם נעים מכ-75 יורו ללילה עד כמה מאות יורו.

הנה הצעה לביקור ולינה בחמישה מלונות מיוחדים שכאלה הפזורים ברחבי פורטוגל – מן הדרום לצפון.

Pousada de Sagres, Infante
הפוזאדה של סאגרש ניצבת בקצה הדרומי ביותר של פורטוגל. היא משויכת לקטגורית הטבע והסיבה ברורה. מחלונות המלון הלבן והנמוך הזה ניבטים מרחבי האוקיינוס האטלנטי. הייחוד טמון בעיקר באתר – סאגרש היא כיום כפר דייגים די קטן ונידח, אבל פעם יצאו בדיוק מכאן מגלי העולם. אנריקה הספן הקים בסאגרש, רחוק ככל האפשר מארמון אביו המלך, את בית הספר שלו לספנות ששלח את גדולי המגלים אל הים.
כיום מציעה הפוזאדה של סאגרש, הקרויה אינפנטה על שם הנסיך אנריקה, אירוח נעים בבניין שאינו היסטורי אבל כזה שחולק הרבה כבוד למורשת הספנות ולמגדלור הסמוך. מכאן יש מראה מרהיב של המצודה העתיקה ושל כף סנט וינסנטה – הפינה הכי דרום מערבית של אירופה.
Tel: (+351) 282 620 240
אימייל: recepcao.infante@pousadas.pt
מחיר: 140 יורו ללילה

Pousada de Evora – Loios
הפוזאדה המפוארת הזו בלב העיר אבורה בדרום פורטוגל היא אחת היפות במדינה. היא ניצבת בלב הרובע ההיסטורי של העיר העתיקה ולמעשה בלב אתר שהוכר בידי ארגון אונס"קו כנכס תרבות עולמי.
המבנה המקורי שימש כמנזר. הקירות העבים, המסדרונות והחצר הפנימית היפה מעידים על כך היטב. תאי הנזירים הומרו בחדרי מלון. הם אמנם לא גדולים במיוחד אבל מצוידים היטב ובשעות הערב, כאשר מדליקים בחצר את הלפידים התלויים על הקירות המראה נפלא. בכל סיור באזור זה, שאינו מן המתוירים ביותר בפורטוגל, כדאי לנסות פה.
Tel: (+351) 266 730 070
אימייל: recepcao.loios@pousadas.pt
מחיר: 200 יורו ללילה

פוזאדה דה פלמלה. מצודה היסטורית מהמאה ה-17 ונופים נרחבים של הסביבה | צילום: Jventura

Pousada de Palmela – Castelo de Palmela
פוזאדה דה פאלמלה היא פוזאדה היסטורית, במרחק כארבעים ק"מ מליסבון הבירה. היא נמצאת במצודה היסטורית מן המאה ה-17 שעברה שיקום ושיפוץ נרחבים. המצודה של פאלמלה שוכנת בראש הר ונחשבת לאחת המצודות השמורות טוב ביותר בפורטוגל, וממנה נשקף נוף רחב. מוניטין מיוחד יצא למקום בזכות מרתף היינות המשובח שלו.
Tel: (+351) 212 351 226
אימייל: recepcao.palmela@pousadas.pt
מחיר: 170 יורו ללילה

Pousada de Ourém/Fátima – Conde de Ourém
הפוזאדה של אורם מיוחדת משתי בחינות מרכזיות: היא סמוכה למדי לפאטימה, אתר העלייה לרגל הגדול במדינה ואחד הגדולים באירופה, והיא ממוקמת בבית חווה עתיק ששופץ לחלוטין ומציע את כל הנוחות של ימינו במבנה ארכיטקטוני מימי הביניים. השילוב הזה ייחודי ומעניין. הנוף בסביבת הפודאדה יפה ואופייני לאזור זה במרכז פורטוגל, כשעה נסיעה מליסבון ושעתיים מפורטו.
Tel: (+351) 249 540 920
אימייל: recepcao.ourem@pousadas.pt

מחיר: 140 יורו ללילה

Pousada de Mesão Frio – Solar da Rede
פוזאדה זו שוכנת בלב אזור היין של נהר הדורו, כ-85 ק"מ מהעיר פורטו. היא ממוקמת בארמון מן המאה ה-18, בלבו של כרם גדול והאורחים מוזמנים לחוות את אופן גידול הענבים והתהליך שמוביל להכנתו של יין הפורט המפורסם. אם לא די באלה – הרי שמחדרי הפוזאדה ניבט נוף יפה של הגבעות, הכרמים והיקבים בסביבה.
כל אחד מן החדרים מעוצב באופן שונה, והרהיטים המיוחדים היקנו לו את הכינוי "מוזיאון הרהיטים".
Tel: (+351) 254 890 130
אימייל: reservas@cs-solardarede.com
מחיר: 200 יורו ללילה

הרצאת וידאו: פורטוגל

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפורטוגל

בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות
בית מרפא לבובות, ליסבון: זכרונות של ילדות

עמי בן בסט ביקר בבית החולים לבובות בליסבון, פורטוגל, ושמע מהעובדות במקום כי הן מקבלות בובות מכל רחבי אירופה, ובעצם מכל העולם, ויש רשימת המתנה של כמה חודשים. מתברר כי המקום הזה איננו רק בית מרפא לבובות וצעצועים ...

פורטוגל מחוץ למסלול
פורטוגל מחוץ למסלול

אי יפהפה, טירה עתיקה, חוף בתולי, כפרים ציוריים, עתיקות רומיות: בין אם אתם חוזרים לפורטוגל ורוצים לגלות אתרים למתקדמים, ובין אם אתם רוצים לשלב פנינים פחות מוכרות בטיול הראשון בפורטוגל, אספנו בשבילכם כמה מקומות מומלצים לביקור, בהם לא ...

פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר
פורטוגל – לטייל בתוך תפריט יין מפואר

"כמו לשבת לקפה עם אמן שתמיד הערכת - המפגש האישי והפיזי עם פורטוגל גרם לי להבין טוב יותר את היינות אשר היא מייצרת. בסוף אותו הטיול היה ברור לי, שלא רק שאני והיא ניפגש שוב - למפגש הבא ...