תפריט עמוד

כבר בתקופות קדומות נודעו סגולות המרפא של מי המעיינות הרומניים: החיילים הרומאים שעברו באזור רחצו כאן בקביעות, וגם נפוליאון השלישי חיבב את המים הרומניים דווקא והתעקש לשתות רק ממי מעיין קלימנסט.

כשליש מהמעיינות החמים והמינרליים של אירופה נובעים ברומניה, וסגולותיהם מנוצלות עד תום: על גדותיהם הוקמו כשבעים אתרי מרפא וספא המציעים, נוסף על המים המרפאים והאוויר הצח, גם טיפולים כמו פיזיותרפיה, ארומתרפיה, דיקור סיני ודיאטות – והכל אל מול נופים מרהיבים של הרים, אגמים וחופים. לכל מעיין יש הרכב כימי אחר וסגולות מרפא אחרות, ולכן כל אתר ספא מתמחה בדרך כלל בטיפולים הקשורים בתכונות המעיין הסמוך.


אפשר לשלב כמה ימים של בוץ ועיסויים במהלך כל טיול ברומניה

אתרי הספא פזורים בכל רומניה, בעיקר באזור ההרים הקרפטים (לכל אורך הרכס) ובסמוך לחוף הים השחור. בשל הפיזור הגדול אפשר לשלב כמה ימים של בוץ ומסז'ים במסגרת כל טיול ברומניה, אך רבים מן המבקרים פוקדים אתרי ספא מסוימים שוב ושוב, למשך כמה שבועות בכל פעם, כדי להקל על מחלות כרוניות. כשבוחרים אתר ספא כדאי לברר שהוא אכן מיועד גם לתיירים המבקשים להם פינוק, משום שיש מקומות שתכליתם העיקרית היא הטיפול הרפואי, ובמקרים אלה לא יימצאו במתחם תפנוקים אחרים, ובדרך כלל גם לא אפשרויות לינה ברמה גבוהה. בסמוך לאתרי הפינוק, לעומת זאת, מצוי תמיד לפחות מלון אחד ברמה גבוהה למדי המספק את כל השירותים הדרושים לשהייה ממושכת, ובכלל זה מסעדות, טיולים מאורגנים באזור ותוכניות בידור.

Baile Herculane
החיילים הרומאים היו הראשונים שגילו את סגולות המעיין הזה, והם חנו בו לרחצה של בריאות בכל פעם שעברו באזור. במאה ה־19 הוא היה לאתר נופש אופנתי, ופעמים רבות זכה לארח את שליטי אירופה, בהם קיסרי בית הבסבורג והמלכה אליזבת.


בריכה בספא הרקולנה שבעמק צ'רנה | צילום: baileherculane.ro

האתר שוכן בעמק צ'רנה (Cerna) שבדרום־מערב רומניה, בין מורדות הרים גירניים, והוא מציע בריכות שחייה מקורות ופתוחות של מים מינרליים, דיג, ציד, שיט על הדנובה, סיורים לשרידי האתר הרומאי וטיולים בערים הסמוכות.

Baile Felix
אתר הספא הגדול ביותר ברומניה שוכן בצפון־מערב המדינה, סמוך לעיר אורדאה (Oradea), באזור הררי ומיוער, ובסמוך לו נובעים כמה וכמה מעיינות חמים ומינרליים. זהו אתר עתיק ששופץ, וכיום יש בו בתי מלון חדישים, בריכות שחייה של מים מינרליים, טיפולים בבוץ, פארק מים, מגרשי טניס, קזינו, מסיבות פולקלור ועוד.


מסיבה בבריכת מים תרמליים ב-Baile Felix | צילום:
Catalin Budusan

Slanic Moldova
אחד מאתרי הספא הידועים של רומניה. מעיין זה התגלה בשנת 1801 בין עצי יער ברכס הקרפטים המזרחי. בשנת 1855 נערכו הבדיקות הכימיות הראשונות שגילו את סגולותיו, ומאז מימיו ידועים בכל העולם כמשובחים ביותר. אתר זה מכונה "פנינת מולדובה", ובו אפשר לקבל טיפולים רפואיים רבים, לרחוץ בבריכות מחוממות, לטייל בהרים הסמוכים, לרקוד בדיסקוטק ולצפות בסרטים בבית הקולנוע.

 


סלאניק מולדובה, מאתרי הספא הידועים ביותר ברומניה | צילום: Sergio Moral
Slanic Prahova
אתר זה, השוכן מדרום־מזרח לסינאיה (Sinaia) ומצפון לפלואיישט (Ploiesti), מתאים לבילוי בכל עונה: אפשר לטבול בו בבריכות מלח חמות, באגמים קרים או באמבטיות בוץ. מתחם המרפא מצוי בלב הר מלח, והמבקרים יורדים אליו במעלית המקורית של מכרה המלח שפעל כאן בעבר. רומנים רבים אמנם מגיעים לכאן כדי להירפא ממחלות שונות, אך האתר מתויר מאוד, ויש בו גם בתי מלון ושאר אפשרויות לינה המיועדות לתיירים בריאים לגמרי. סמוך לאתר שוכן גם מוזיאון הסוקר את תולדות תעשיית המלח.

חיי הכפר בטרנסילבניה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מרומניה

קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ
קלוז' נאפוקה: המקומות והחוויות שלא כדאי להחמיץ

עיר עתיקה ויפה, פארקים ירוקים, מוזיאונים מצוינים, חיי לילה תוססים ואפילו מכרה מלח שאפשר לשוט בו - קלוז' נאפוקה. בבירת חבל טרנסילבניה ברומניה, לא ישעמם לכם לרגע. הנה כמה מקומות וחוויות שלא כדאי לוותר עליהם

מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה
מפגשים עם צוענים בטרנסילבניה, רומניה

ברומניה נמצא המספר הגדול ביותר של הצוענים באירופה, והם מרוכזים בעיקר בטרנסילבניה. כאן עדיין עמלים בשדות עם חרמש, מגל, קלשון ומחרשת שוורים. כאן הנשים עדיין כובסות במתקני עץ בני מאות שנים, שאמה מזרימה אליהם מים בזרם מתערבל. כאן ...

טרק בקרפטים: אל ראש ההר
טרק בקרפטים: אל ראש ההר

ארבעה חברים במועדון הארבעים, מספר המרמז על משבר גילאי מתגבש, יצאו לטרק בקרפטים הדרומיים ברומניה. הם טיפסו בשבילים תלולים ומאתגרים, ישנו בבקתות הרים נידחות, אכלו הרבה צ'ורבה והתקלחו במים קפואים. הפיצוי: נופים מופלאים שכאילו יצאו מכרזה של לשכת ...