תפריט עמוד

1. הגנים הבוטניים: היתרון העצום של ביקור בגנים הבוטניים במון פלורי הוא שמוצגים בהם כל הצמחים הייחודיים לאיי סיישל. זו הזדמנות נדירה להכיר צמחים רבים וחדשים. עם סיומו של שביל ההליכה בן הבוטני נמשכת דרך צרה שנכנסת לתוך יער טרופי ובו צייה עשירה ועופות צבעוניים. אפשר להאכיל כאן גם כמה מצבי הענק שמתגוררים במקום.

סחלב פורח בגנים הבוטניים

סחלב פורח בגנים הבוטניים | צילומים: שאטרסטוק

2. המוזיאון הלאומי להיסטוריה: המוזיאון, שנמצא בספרייה הלאומית של סיישל, מהווה סקירה מצוינת לחיים באיים. יש בו תצוגה מסודרת של העבר וההווה בסיישל, והוא פתוח בכל יום עד השעה 16:30.

3. החוף היפה בעולם: בלה דיג נמצא אחד החופים היפים בעולם – סורס ד'ארג'נט. מי הטורקיז שלו שלווים ונעימים והחול לבן ונקי.

חוף בלה דיג

חוף סורס ד'ארג'נט בלה דיג. נחשב לאחד החופים היפים בעולם

4. השוק בויקטוריה: השוק הקטן שבעיר ויקטוריה מציע דוכני תבלינים, פירות טרופיים צבעוניים, פירות ים, דגים כמו טונה, רד סנאפר, דג הטונה, סרדינים ואפילו כריש ענק הנפרש במקום לנתחים.

5. שמורת ואל דה מאי: כ-4,000 עצים של ה"קוקו דה מר" – קוקוס הים, גדלים בואל דה מאי הנמצאת בפראלין, האי השני בגודלו, השוכן כ-35 ק"מ מצפון מזרח למאהה. קוקוס הים הוא אחד מסמליה המובהקים של סיישל. הזכרי נראה כאיבר מין זכרי והנקבי נראה באופן מביך כהעתק מדויק של איבר מין נקבי. המקומיים מאמינים כי בלילות של ירח מלא ניתן להבחין בפרי הזכרי ובפרי הנקבי של עץ הקוקוס הסיישלי, כשהם משוטטים על החוף שלובי ידיים. מי שיזכה לראותם לא יעזוב את האי לעולם.

קוקוס ייחודי לסיישל

"קוקו דה מר", קוקוס ייחודי לסיישל, שצורתו מזכירה איבר מין נשי

6. אלדברה: אטול אלדברה הוא אטול האלמוגים המורם הגדול בעולם – נכס עולמי מוכר של אונסק"ו.

7. האי סילואט הוא השלישי בגודלו בארכיפלג איי סיישל, ונמצא מרחק של שעת הפלגה במעבורת מהאי מאהה, האי המרכזי של סיישל, בו שוכנת גם עיר הבירה, ויקטוריה. 25 משפחות חיות על האי, ומועסקות על ידי הממשלה בשימור איכות הסביבה ובהגנה על בעלי חיים וצמחים מהכחדה.

8. שמורת האי אריד (Aride) נחשבת לאחת החשובות בעולם בזכות העובדה שחיים בה מינים רבים של ציפורים אנדמיות, שאינן חיות בשום מקום אחר.

בשמורת אריד אפשר לראות מינים רבים של ציפורים אנדמיות

בשמורת אריד אפשר לראות מינים רבים של ציפורים אנדמיות

9. שמורת הטבע הימית איל קוקו (Ile Coco) משתרעת על פני שלושה איים קטנים.

10. תצפית נפלאה במיוחד: המראה הפנומי היפה ביותר של ויקטוריה והאיים נשקף מול המלון רוז גארדן (Rose garden hotel). טיפוס קצר על הגבעה שמול המלון מוביל לעמדת תצפית נפלאה. כדי להגיע אפשר לנסוע באוטובוס מטרמינל 1 שיעדו סאן סוסי. יורדים מן האוטובוס בתחנת מלון רוז גארדן.

בשליחות מסע אחר אל הוודו בבנין, אפריקה (כתבת וידיאו)

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.