תפריט עמוד

עבור חובבי האקסטרים החורפי, חופשות סקי כבר מזמן לא מספקות את הסחורה. אם כבר מדברים על ריגושים, אז אופנועי שלג מסתמנים כדבר הבא. הריגוש של נסיעה על אופנועים במהירות של כ-150 קמ"ש בערבות חורף מושלגות, על אגמים ונהרות קפואים, בטמפרטורות שמגיעות לעיתים למינוס עשרים מעלות, מושך מדי חורף מאות ישראלים אשר מחפשים יעדים חדשים.

אחד מהיעדים האידיאלים לרכיבה על אופנועי השלג הוא לפלנד, המחוז הצפוני והגדול ביותר של פינלנד. לפלנד משתרעת על פני האזורים הצפוניים של שלוש מדינות: שוודיה, פינלנד ונורווגיה. למרות שטיולי חורף ללפלנד אינם זולים, רבים רואים בשילוב של רכיבה על אופנועי שלג, נסיעה במזחלות ולינה באיגלו משהו שאסור להחמיץ.


נסיעה באופנוע שלג במרחבי לפלנד היא חוויה שאסור להחמיץ | צילומים: Visit Finland

עצם השם "לפלנד" מעלה בדמיון מראות קסומים: שלג המכסה את הנוף בשמיכה עבה ולבנה, אורות הזוהר הצפוני מאירים את שמים, מזחלות רתומות לכלבים או לאיילי צפון. וכמובן גם אופנועי שלג – הטבע הארקטי משמש תפאורה מושלמת לרכיבה אתגרית בשלג העמוק.

לפני טיול בלפלנד חשוב לדעת שהרכיבה על אופנועי השלג אינה דורשת רישיון נהיגה מיוחד וכל מי שמעל גיל 16 רשאי לרכב עליו. אמנם זהו כלי שמצריך מאמץ פיזי, אך מאפשר להגיע למקומות נידחים ובתוליים, ריקים מאדם, כאלה שאין סיכוי להגיע אליהם בשום דרך אחרת. הרוכבים מרגישים תחושת גילוי, כאילו הם הראשונים שהגיעו לאזורים הנידחים הללו.


עוד אחת מהחוויות שמציע טיול חורפי בלפלנד: נסיעה במזחלת רתומה לכלבים

מרבית טיולי החורף הנפוצים בלפלנד מתפרשים על פני שבוע וכוללים שייט על שוברת קרח, סיור בכפר של סנטה קלאוס, ביקור בטירות קרח ומפלים קפואים, צפייה באיילים, וכמובן רכיבה על מזחלות כלבים ואופנועי שלג. עבור המטיילים ההרפתקניים יותר ישנם מסלולים אקסטרימיים המשלבים נסיעת שטח באופנועי שלג ומזחלות עד הים הצפוני. מי שהתנסה בטיול מסוג זה יעיד כי מדובר בחוויה מפעימה באמת וכי אי אפשר בכלל להשוות בין ספארי באופנועי שלג בלפלנד לחופשות חורפיות אחרות.

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.