תפריט עמוד

פינוקים חורפיים לגוף

אחד הבילויים המפנקים ביותר שאפשר להעלות על הדעת הוא רחצה במים חמים או עיסוי משחרר כשבחוץ גשם וקר. אם זה קורה אחרי יום של כיתות רגליים בעיר קרה או לחילופין סקי במדרונות מושלגים החוויה הופכת למושלמת. הנה כמה אתרי ספא מקורים להתחמם בהם

בודפשט
בודפשט מפורסמת במרחצאות הרבים שבה, חלקם יוקרתיים וחלקם המוניים יותר. אחד מהאתרים המפורסמים בעיר הוא גלרט. המלון והמרחצאות חולקים בניין אר-נובו מרשים מן המאה ה-19. עמודי שיש ופסיפסי טורקיז ענקיים הם המרכיבים הבולטים כאן. הכניסה למרחצאות נפרדת מהמלון. תמורת כחמישים שקל אפשר לבלות כאן יום שלם וההיצע כולל בריכות שחייה מחוממות (משותפות לגברים ונשים) והעיקר – שתי בריכות לא גדולות ויפהפיות של מרחצאות מים חמים. האחת בטמפרטורה של 38 מעלות והאחרת 36 מעלות. הבריכות סמוכות מאוד אחת לשנייה, באותו אולם לא גדול במיוחד, מצופה כולו בפסיפס כחלחל.
המרחצאות פתוחים בין השעות 19:00-6:30 וסגורים בימי שבת וראשון.
אתר אינטרנט

אנדורה
אחרי יום של סקי במדרונות המושלגים של אנדורה, הגוף דורש להתפנק במרחצאות חמים. למעשה, גם אם לא ביליתם את היום בסקי אלא דווקא בשופינג בנסיכות הזעירה והפטורה ממכס, תשמחו לפינוק שכזה. אתר הספא קלדאה (Caldea) הוא המקום המושלם לבלות בו יום חורף קר. קאלדיאה" היא מין צירוף קצת מוזר ומלא חיים של פארק מים למשפחות, מרחצאות שמבוססים על מים חמים טבעיים, שנובעים מן האדמה, וגם אתר ספא ובריאות שמציע שמונים טיפולים שונים שכוללים בין היתר אפשרויות מוזרות כטיפול באבנים חמות, מסאז'ים בשלל טכניקות שיזוף במכונות חדשניות ומיני טיפולים מתוחכמים אחרים שאמורים להועיל לבריאות הגוף והנפש.
בשעה שבע בערב, כאשר בחוץ שורר קיפאון מוחלט, טבלו כמה מאות רוחצים צוהלים בעשרות בריכות חמות, באולם ענק ומעט חשוך. כאשר מתבוננים במראה מלמעלה נדמה שהרוחצים יושבים כאטריות בקעריות מרק מעלות אדים ומצחקקים בעליזות. רק לאחר שמנסים וטובלים בכמה מן "הקעריות" האלה אפשר להבין שההבדלים ביניהן נעוצים באופן שבו זורמים בהן המים. יש כאלה שמבעבעים מן הקרקעית בעוד שבבריכות-קעריות אחרות הם ניתכים בזרם עז הישר על צווארו של הטובל.

החוויה המוזרה ביותר ב"קאלדיאה" היא שחייה בתעלת מים חמים ומבעבעים אל מחוץ לאולם המקורה. האוויר בחוץ קפוא. השוחים, שרק חוטמם מבצבץ מעל המים, תוהים לגבי התבונה שבמעשה הנועז הזה. לאחר כמה דקות הם מגיעים לבריכה עגולה נוספת, בה הם נהנים ממראה הירח, גגות העיר וההרים שמקיפים את המתחם.
האתר פתוח בכל יום עד שעה עשר בערב.
אתר אינטרנט
צ'כיה
קארלובי וארי או בשמה הגרמני קארלסבאד, כמאה ועשרה קילומטרים וכשעתיים נסיעה באוטובוס מערבה מפראג, היא אחד מאתרי המרחצאות המפורסמים ביותר בעולם ועיר המרחצאות הגדולה והמפורסמת בצ'כיה. העיר כולה חיה בזכות מעיינות המים המינרליים. יותר משבעים מעיינות חמים נובעים בעיר מעומקים שונים. שנים עשר מהם משמשים כיום את תעשיית הספא האדירה שהוקמה כאן במהלך השנים. חום המים של המעיינות בעיר נע בין 39 ל-73 מעלות. הטעם שלהם משתנה ולכל מעיין יש טעם, סגולות ואיכויות משלו. 50 אלף מטופלים ושני מיליון תיירים מגיעים לעיר בכל שנה. המבקרים שותים את המים המינרליים ללא הרף, טובלים בהם ומקבלים טיפולים שמבוססים על מים.
המעיין המפורסם ביותר בעיר נקרא ה"שפרודל". מאז ומתמיד זכה לפופולריות רבה בזכות העוצמה שבה הוא מתפרץ. עמוד מים קבוע ויציב שעולה מעומק אלפיים מטר, יוצא מן האדמה בטמפרטורה של 73 מעלות ומזנק לגובה כעשרה מטרים. סילון המים החם עושה זאת כבר יותר ממאה וחמישים שנה תחת גג. המבנה הנוכחי, רק בן שלושים שנה, החליף מבנים אחרים, רעועים יותר, והוא בנוי קורות מתכת ומשטחי זכוכית שיוצרים תחושה של חממה.
אתר אינטרנטגרמניה
ספא טוסקנה תרמה (Toscana Therme) נמצא בעיירה באד זולצה (Bad Sulza) שליד ואימר, באמצע הדרך בין פרנקפורט לברלין. הספא מפורסם בטיפולי "Liquid Sound" המשלבים מוסיקה שמושמעת מתחת למים ואורות צבעוניים מרגיעים. בנוסף יש בספא טיפולי בריאות ויופי כגון מסאז' עם אבנים חמות, טיפולי בוץ למיניהם ועוד.

פתוח: א'-ה': 10:00-22:00; ו'-שבת 10:00-24:00; בימי ירח מלא פתוח עד 02:00.
כניסה ל- "Liquid Sound Temple" בימי שיש הקלאסיים – 18 אירו לאדם.
כרטיס כניסה לשעתיים: 12 אירו לאדם; ל-4 שעות: 15 אירו לאדם; כרטיס יומי: 19 אירו לאדם.

טקסס, ארצות הברית
לייק אוסטין ספא ריזורט (Lake Austin Spa Resort) ממקום לחופו של אגם אוסטין בלב מדינת טקסס. אפשר להגיע לכאן לחופשת ספא מפנקת או ליום אחד של רוגע וטיפולים. באתר ישנם יותר מ-30 חדרי טיפול ובריכות ספא מקורות וחיצוניות. יש כאן תפריט של למעלה מ-100 טיפולים הכוללים מסאז'ים שונים, טיפולי פנים וגוף ואפילו מספרה. מי שיגיע לחופשת ספא יישן באחד מ-40 החדרים המפנקים של האתר ויוכל ליהנות מארוחות בריאות וממכון כושר ובריכת שחייה מקורה. בלייק אוסטין ספא ריזורט יש גינות תבלינים וגן ירק ואפשר להצטרף לשיעור בגינון או לשיעורים וטיפולים בארומתרפיה.
ספא יומי: האתר פתוח בכל ימות השנה והטיפולים ניתנים בין 21:00-09:00. צריך להזמין מקום לפחות שבועיים מראש. טלפון: 512-372-7280. המחיר משתנה בהתאם לסוג הטיפול בו בוחרים.
חבילת נופש: חבילות הנופש באתר כוללות לינה, 3 ארוחות ביום וגישה בלתי מוגבלת לחדרי הכושר ותוכניות העשרה. חבילה כזו לשלושה לילות תעלה בין 1,455 דולר ל-2,300 דולר לאדם בחדר זוגי בהתאם לסוג החדר וסוג חבילת הספא הכלולה.

אתר אינטרנט

איטליה
בעיירה הקטנה סן קסיאנו (San Cassiano) שבהרי הדולומיטים האיטלקיים נמצא רוזה אלפינה (Rosa Alpina), מלון וספא. מלבד חדרים מפנקים ונופים מרהיבים אפשר ליהנות כאן מבריכה מחוממת ומקורה, בריכת ספא, סאונה וג'קוזי, חדר כושר ומגוון טיפולי יופי ובריאות הכוללים מסאז', טיפולי פנים וגוף ועוד. במלון ישנן גם שלוש מסעדות המגישות ממיטב האוכל המקומי. ומי שיחפוץ בפעילות גופנית קצת יותר ממריצה, יוכל לצאת לטיול רגלי או אל אחד מאתרי הסקי בסביבה הקרובה.
מחירי החדרים בעונת החורף נעים מ- 200 אירו ללילה ועד 700 אירו ללילה לזוג. המחיר משתנה בהתאם לסוג החדר וכולל ארוחת בוקר.
הבריכה והסאונה פתוחים מדי יום בשעות 19:00-07:00. השימוש בהם ללא תשלום נוסף.
הספא פתוח בכל השבוע בין 8:00 ל-20:00 ומחירי הטיפולים משתנים בהתאם לסוג ואורך הטיפול.
אתר אינטרנט

שוויץ
שוויץ התברכה באתרי ספא רבים. אחד המיוחדים שבהם הוא Therme Vals, השוכן במחוז גראובינדן. במקום נובע מעיים סנט. פטרס הידוע בסגולותיו הרפואיות, והמים מהווים מרכיב מרכזי בספא. במקום יש 6 בריכות תרמליות, חלקן מקורות וחלקן חיצוניות. כדאי לשים לב לבריכות הקרח והאש, שטמפרטורת המים בהן היא 14 מעלות ו-42 מעלות בהתאמה. אחד הדברים המייחדים את המקום הוא העיצוב. המקום בנוי כולו אבן קוורציט מיוחדת ויש בו משחקים רבים של אור וצל. מגוון טיפולים רחב וכולל מעיסויים וטיפולי יופי ועד לטיפולי מים. מחיר הכניסה (ללא טיפולים): 30 פרנק שוויצרי. במקום יש גם מלון ואורחיו יכולים ליהנות מרחצה לילית בספא.
אתר אינטרנט

לונדון
אחרי יום של כיתות רגליים ברחובות לונדון הגשומה, הגוף משווע לקצת מנוחה ובילוי בבית מרחץ תורכי יכול בהחלט לעשות את העבודה. יש אפשרויות יוקרתיות מאלו בלונדון, אבל בית המרחץ Ironmonger Row Baths שממוקם בבניין משנות ה-30 נעים מאוד ובעיקר לא יקר, ובלונדון זה לא מעט. מומלץ במיוחד לבקש קרצוף של הגוף, חוויה מרעננת וממריצה. אם התחממתם יותר מדי תוכלו לקנח ברחצה בבריכת מי קרח. מחיר הכניסה, 7.70 ליש"ט, הוא לשלוש שעות, וכולל שימוש במגבות ורחצה בבריכה. במקום ניתנים, בנוסף לקרצופים, גם עיסויים ממטפלים מוסמכים.

ניו יורק
החיים נראים יפים מהקומה ה-35 של מלון מנדרין אוריינטל היוקרתי בניו יורק. בקומה הזו שוכן הספא המפואר של המלון, וכשמשקיפים מהחלונות הגדולים שבבריכה המחוממת על הסנטרל פארק כל הדאגות נראות רחוקות. בנוסף, יש במקום בריכות נפרדות לגברים ולנשים, מקלחות זרמים מיוחדות, סאונה ולאונג' מפנק במיוחד. מי יכול להרשות לעצמו יכול לשכור לשלוש שעות את סוויטת הוי.אי.פי הפרטית, שכוללת סאונה, אח ואמבט טבילה חם. המחיר, 1,150 דולר לזוג, כולל טיפול זוגי בן שעתיים. הטיפולים בספא נחשבים למוצלחים במיוחד. אחד המפנקים שבהם נקרא "חווית יוגה תאילנדית". הוא נפתח בעיסוי לכפות הרגליים עם תערובות צמחים מתאילנד ונמשך בעיסוי גוף תאילנדי המשולב בתנוחות יוגה שאמורות להבטיח זרימה חופשית של אנרגיה. אחרי העיסוי עוברים לטבילה בת 20 דקות באמבט צמחים חם בסגנון יפני. הטיפול מסתיים בקירור הגוף באמצעות קומפרסים המונחים על הראש והפנים ועיסוי קריר לכפות הרגליים. אין צורך להתארח במלון על מנת ליהנות מהשימוש בספא.
אתר אינטרנט

 

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.