תפריט עמוד

אחרי שביליתם באולמות קולנוע ממוזגים מדי בצפייה בפינגווינים מצוירים, למה לא ללכת על הדבר האמיתי? חצי האי ולדס (Valdés) שבארגנטינה מזמן לחובבי פינגווינים וחיות ימיות אחרות מפגש אינטימי במיוחד. ומותר להודות: שייט לצד לווייתן הוא דבר מלהיב בין שאתה בן 13 ובין שאתה בן 73.

נקודת המוצא לטיול שלנו היא פוארטו מדרין (Puerto Madryn), עיר תיירות ששוכנת על קו החוף, במרחק נוח יחסית משמורות הטבע הסמוכות. ההגדרה "מרחק נוח" קצת מתעתעת, כי בכל זאת יידרשו כמה שעות של נהיגה בכל יום, אבל בהתחשב במרחבים של ארגנטינה, אין על מה להתלונן.

מידע על טיולים בדרום אמריקה

 

בתמונה הראשית: לווייתן קטלן, בתמונה למעלה: פינגווינים. הזדמנות נהדרת לפגוש בעלי חיים במקום המחיה הטבעי שלה

 


פמיניזם של פינגווינים
את יום הטיול הראשון כדאי להקדיש לשמורת פונטה טומבו (Punta Tombo), שבה נמצאת מושבת הפינגווינים הגדולה בעולם מחוץ לאנטארקטיקה. מאות אלפי פינגווינים מסוג מגלן מגיעים לשם מדי שנה בתקופת הקינון, והמבקרים מורשים להסתובב ביניהם. אפשר להסתכל להם בעיניים ממרחק אפס, משימה נעימה במיוחד לתיירים בגובה מטר. כל עוד לא מנסים לגעת בהם, הפינגווינים מקבלים את הנוכחות האנושית באדישות וממשיכים לדדות בחינניות. זאת הזדמנות נהדרת ללמד את דור ההמשך על פמיניזם (מטלות הקינון, הדגירה והדיג מתחלקות בין הזכר לנקבה), ועל אקולוגיה (ליצורים המקסימים האלה אורבת סכנה מכתמי הנפט שמזהמים את האוקיינוס).

ביום הטיול השני מקיפים את חצי האי לאורך קו החוף. מתוך הרכב המסלול נראה מונוטוני וצחיח (הכינו משחקים לילדים), אבל אפשר לעצור בכמה תחנות שיש מהן גישה מהמצוק אל חוף האוקיינוס. בחופים האלה צופים מקרוב מאוד בפילי ים ובאריות ים ששוכבים על החוף בהמוניהם. בהליכה על קו המצוק רואים לפעמים לווייתנים קטלנים יפהפיים (הילדים יזהו אותם עם כוכב הסרט "לשחרר את וילי") מזנקים מתוך המים.

אפשר לקצר את הטיול לפי הזמן והסבלנות, אבל אסור לוותר על פוארטו פירמידס (Puerto Pirámides), עיירה קטנה שממנה יוצאים, בעונה הנכונה, לשיט תצפית על לווייתנים. בכל שנה מגיעות הנה הנקבות כדי להמליט צאצאים. אם ברגע הראשון הלווייתן ששט מתחת לסירה נראה לכם קטן ומאכזב, אל תיבהלו כשאמא שלו תופיע לצדו כעבור כמה רגעים. היא כבר תהיה מרשימה בהרבה. השיט נערך גם כשהים סוער, והוא מתאים רק לילדים שעמידתם (וקיבתם) יציבה.

בין הטיולים, או אחריהם, כדאי ליהנות ממנוחה בפוארטו מדרין, שברחובה הראשי יש מלונות נעימים, מסעדות, חנויות עתירות מזכרות בדמות לווייתנים ופינגווינים, וגם מוצרי עור.

הרצאת וידאו: פטגוניה המסעירה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.