תפריט עמוד

פריז היא עיר שכדאי מאוד לבקר בה בחורף. יש בה אווירה קסומה ורומנטית עוד יותר מבדרך כלל, האוכל והשוקולד מענגים כפליים ויש המון מה לעשות. אתרי התיירות המוכרים לובשים צורה חגיגית ומזמינה. לפני כנסיית נוטרה דאם מוצב עץ אשוח ענק ומקושט לכבוד כריסמס, והעיר כולה מקושטת באורות נוצצים. אם נהיה ממש קר, או אם יורד גשם אפשר להתחמם באחד מבתי הקפה הרבים עם ספל מהביל של שוקולה שו (שוקו חם) מתוק או עם מרק בצל טעים. ולא פחות חשוב – העיר מתרוקנת מהמוני התיירים בעונה זו, התורים האורכים בכניסה למוזיאונים מתקצרים וגם המחירים יורדים בהתאם.

אחד מהתענוגות הגדולים של ביקור חורף בפריז הוא השיטוט ברחובות העיר המוארים באור יקרות. יותר מכל כדאי לטייל בשדרות השאנז אליזה. ברוב ימות השנה השדרה משמשת כמלכודת תיירים, אבל מסוף נובמבר ועד תחילת ינואר העצים לאורך השדרה מקושטים ומוארים בנורות צבעוניות והטיול לאורכה מהנה במיוחד. גם חלונות הראווה של החנויות לאורך השדרה ולמעשה בעיר כולה מקושטים ומוארים, והחגיגה גדולה במיוחד בבתי הכלבו הגדולים.

כנסתיית נוטרם דם על גדת נהר הסן באווירה חורפית

מי שלא מסתפק בשופינג של חלונות ראווה ייהנה בעונה זו של השנה מסיילים מפתים ויוכל לצאת לחגיגת קניות באחד ממרכזי הקניות המקורים. בכלבו הנודע והיוקרתי גלרי לפאייט (כתובת: 40 Boulevard Houssmann) תוכלו למצוא הכל החל ממזכרות, דרך בשמים וקוסמטיקה וכלה במיטב האופנה העכשווית. אם אתם מחפשים אווירה קצת יותר צעירה ותוססת (ולעתים אף רועשת), פנו למרכז הקניות פורום דה האל (כתובת: 101 Porte Berger) שנמצא מתחת לאדמה באזור לה האל, שהיה בעבר אתר השוק המרכזי של פריז. כאן גם נמצאת התחנה המרכזית של רשת המטרו, שטלה לה האל (Chatelet Les Halles), כך שההגעה למרכז הקניות פשוטה ביותר. בפורום דה האל יש המון חנויות מכל הסוגים ומכל המינים, מסעדות, גלידריות, בתי קולנוע, בתי קפה וברים. 

אם אתם מעוניינים בקניות באווירה קצת יותר מסורתית והקדמתם להגיע לפני דצמבר, תוכלו לבקר בשווקי חג המולד הפזורים במקומות שונים ברחבי העיר, בעיקר בגדה השמאלית (המפורסם שבהם בסן ג'רמן דה פרה), ולאורך השאנז אליזה. בשווקים האלה אפשר לרכוש קישוטים לחג, עוגיות מסורתיות ומתנות, לפגוש את סנטה קלאוס, לשתות יין חם ולאכול ערמונים קלויים.

החלקה על הקרח ברחבה שלפני בניין העירייה

גם אם קניות זה לא הקטע שלכם, אל דאגה. לא תשתעממו. יש עוד המון דברים חורפיים לעשות בעיר. ברחבה שלפני בניין העירייה של פריז, הוטל דה ויל (Hotel De Ville), מוקם בכל חורף (מתחילת דצמבר ועד סוף פברואר) מגרש החלקה על הקרח. ההחלקה במגרש היא חופשית ואפשר לשכור במקום מחליקיים (בתשלום). רחבת החלקה נוספת נמצאת למרגלות מגדל מונפארנס. 

אם החלטתם לערוך את ביקור החורף בפריז עם ילדים, או אם חשקה נפשכם בחזרה לילדות, תוכלו לעלות על אחת מן הקרוסלות של חג המולד Maneges de Noel המסתחררות במקומות שונים ברחבי העיר. הגדולות שבהן נמצאות בהוטל דה ויל ובמגדל אייפל. כדאי לדעת שלמרות שפריז בחורף רומנטית יותר מתמיד, היא עדיין מאוד ידידותית לילדים. בנוסף לקרוסלות של חג המולד, הפארקים ברחבי העיר מציעים לילדים רכיבה על סוסי פוני, מופעי תיאטרון בובות ופעילויות נוספות. גם חנות הבונמרשה מקימה מדי חורף ויטרינות עם תיאטרון בובות.

אם הגעתם בזמן לחג המולד תוכלו להתרשם מהקישוטים העונתיים | הצילום באדיבות לשכת התיירות של פריז

בפריז יש היצע מרשים של מוזיאונים – אופציה מושלמת לבילויי כשבחוץ קר וגשום. תערוכות הקבע במוזיאונים כמו הלובר, מוזיאון אורסיי ומרכז פומפידו מרשימות בפני עצמן, ובעונה הזו, כשאנחנו מחפשים את המקומות היבשים והמחוממים, רצוי לבקר גם בתערוכות הזמניות, שהן תמיד מעניינות, ובחורף ממש מתבקש להשקיע בהן זמן.

לא רק היצע התערוכות מרתק במיוחד בחורף. פריז לא שוקטת על שמריה ומציעה בחורף מגוון רחב של אירועי תרבות. בתקופה הקודמת לחג המולד מתקיימים ברחבי העיר קונצרטים רבים, חלקם הגדול בחינם. בנוסף, נהנית העיר בתקופה זו ממגוון מעורר קנאה של פסטיבלים, מופעי תרבות וירידים.

חוץ מכל אלה, אם מזג האוויר מאפשר זאת, כדאי להסתובב ברחובות ולספוג את האווירה המיוחדת של העיר השוקקת חיים גם בחורף. אל תשכחו להנעים את זמנכם ולמלא את בטנכם בקרפ עם שוקולד או בערמונים חמים שאפשר לקנות כמעט בכל קרן רחוב. 

 

טירת הנשרים בדרום צרפת

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מפריז

פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית
פאריס הפחות מוכרת: הגדה הימנית

הפעם אביטל ענבר מציג אתרים לא מאוד מוכרים בפאריס השוכנים על הגדה הימנית של הסן. הואיל והנהר זורם מערבה, במפה היא "מעל" הנהר. מתחיל באתרים שבמרכז העיר, ומרחיק קילומטרים שבגבול פאריס. בצפון מערב, פרבר סן-דני. בדרום-מערב, בולוניה-ביאנקור

פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית
פאריס הפחות מוכרת, הגדה השמאלית

בספרו החדש, פאריס של כולנו, מספר הסופר אביטל ענבר על פאריס שהוא מכיר זה 65 שנה. במסע אחר הוא בחר להציג פנים מוכרות פחות של העיר, מקומות שרוב התיירים אינם מכירים. כאן התמקד בגדה השמאלית, כלומר, פאריס שמדרום, ...

טיול קולינרי בפריז
טיול קולינרי בפריז

הפריזאים מתייחסים לאוכל ברצינות רבה, בין אם זאת ארוחה עם חברים, קניות בשוק מקומי או פיקניק בסוף שבוע. וגם אם אין לכם חברים מקומיים שיזמינו אתכם לארוחה ביתית, תוכלו לאכול ולשתות טוב במסעדות יוקרתיות, בבתי קפה מיתולוגיים, במסעדות ...