תפריט עמוד

קיאק ימי: חותרים בים התיכון

בשנים האחרונות יש תנופה במספר העוסקים בחתירה בקיאק ימי. הריגוש שבחתירה, השלווה והמרחבים של הים הפתוח ומזג האוויר הנוח הופכים את הספורט לאטרקטיבי

יפה גבאי, שחקנית, במאית, ומדובבת ידועה, היא חובבת קיאקים מושבעת. מי שנחשבת למדובבת העל של ישראל, אשר מזוהה עם קולותיהם של דמויות מיתולוגיות כמו מרקו, דני שובבני, עליזה בארץ הפלאות ועוד רבים וטובים, היא בכלל פריקית של ים וספורט אתגרי. מסתבר שרכיבה על אופניים, צניחה חופשית ושחייה לא נחשבים מספיק מרגשים עבור גבאי (52) ובדומה לרבים אחרים, החליטה כי הקיאקים הם הבחירה המסעירה ביותר.

למרות סדר היום העמוס שלה, שכולל כתיבה ובימוי של הצגות ילדים, הדרכת קורס דיבוב מדי שבוע, והורות ל-ארבעה ילדים, מצטרפת גבאי מדי שבוע לקבוצה של חותרי קיאקים מטעם "מרכז דניאל לחתירה", הנמצא בסמוך לגדת הירקון בתל אביב. חברי הקבוצה נפגשים פעמיים בשבוע, בימים חמישי ושבת, וחותרים לצד מדריך שמסייע להם בשיפור הטכניקה והתמודדות עם גחמות הים. "איך שראיתי את הקיאקים הימיים התאהבתי, ואמרתי לעצמי שאני חייבת לעשות את זה" מספרת גבאי. "השלווה והמרחבים של הקיאק בים תפסו אותי חזק. יש בזה משהו מאוד אתגרי וכיפי. אני נורא אוהבת את הים וכל מה שקשור לתנועה במים, זה מעורר אותי ומביא אותי למקומות אחרים. הפחד מוביל אותך לאתגר, כשאתה מתגבר על הפחד אתה מרגיש גדול מהחיים".

גבאי וחבריה לקבוצת הקיאקים, הם רק דוגמא אחת מני קבוצות רבות של חותרים אשר נפגשים מדי שבוע וחותרים להנאתם, גם בחודשי החורף הקרים. "אין לנו עונה יש את כל השנה", משפט נפוץ השגור בפיהם של החותרים. רמתם של החותרים משתנה מקבוצה לקבוצה. כך גם טווח הגילאים המגוון, שנע מילדים בגיל הטיפש עשרה ועד למבוגרים בני שישים.

לדברי עומר זינגר, מדריך קיאקים ואחד מהבעלים של מועדון הקיאקים "טרה סנטה" בהרצליה, בשנים האחרונות יש תנופה משמעותית במספר העוסקים בקיאקים כתחביב. "יש בזה משהו ממכר ומאוד כיפי. אנשים מחפשים ריגושים חדשים. זה תחום שנותן סיפוקים מידיים ומצד שני תמיד לומדים דברים חדשים גם אחרי שנים. יש גם קטע חברתי, חותרים כמועדון, עושים הפסקות קפה. יתרון נוסף הוא שאפשר לעסוק בספורט כל השנה לאורך כל חופי הים התיכון, החופים קרובים ונגישים, והקיאק הוא כלי קומפקטי שאפשר להגיע איתו כמעט לכל מקום. מרבית מועדוני הקיאקים רווים נחת מהפיכתו של הענף לעממי יותר".

עבור המתחילים, מציעים מועדונים רבים קורסי הכשרה לחתירה בקיאק ימי. בקורס זה, שנמשך על פני ארבעה מפגשים בני שלוש שעות (750 שקלים), לומדים להכיר את סוגי הקיאקים והציוד הנלווה, עקרונות הצלה וחילוץ, סוגי חתירה, ועוד. בין בתי הספר המציעים קורסים כאלה: kayak4all בנמל יפו, דור הקיאקים באזור חיפה, "טרה סנטה" בהרצליה ועוד רבים ברחבי הארץ.

"זה לא כזה פשוט לתפעל קיאקים ויש הרבה מה ללמוד", מסביר רמי גיל, מדריך קיאקים מזה עשור. "במהלך הקורס עובדים על עניין של יציבות, ידע וקבלת כלים יסודיים. לא קל לשלוט בקיאק בהתחלה. צריך ידע ויכולות וכלים טכניים לדעת לתמרן. בנוסף חשוב ללמוד חתירה נכונה עם גוף ולא עם ידיים, איך לשמור על קו ישר במים עם הקיאק, וכללי בטיחות והצלה. הים משתנה בכל פעם מחדש שמתחברים אליו וצריך לדעת כיצד להתנהג".

"מומלץ לא לרוץ לקנות קיאק לפני שמנסים כמה פעמים", מסכם זינגר, "כל אחד צריך קיאק עם התאמה אישית לתוכניותיו, וחשוב מאוד להתייעץ לפני ולא לחשוב כמו כל הישראלים שיודעים הכול לבד".

אביב בישראל - ממעוף הציפור

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מתל אביב וגוש דן

מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים
מלון סינמה בתל אביב: לילה מהסרטים

מצלמות ומסרטות ישנות וכרזות קולנועיות בלובי, מוזיקה מפסקולים ברקע ואפילו פופקורן לכל אורח - מלון סינמה בכיכר דיזנגוף בתל אביב מציע לאורחיו חוויה קולנועית יוצאת דופן. יחד עם המיקום המנצח בכיכר דיזינגוף והנשנושים והאלכוהול שמוגשים בגג המלון בשעות ...

מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם
מפגש פסגה של הצלמים הטובים בעולם

במסגרת פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים מפגש פסגה מרתק בהשתתפות כמה מהצלמים המובילים בעולם. אנחנו מזמינים אתכם להכיר את הצלמים ואת יצירותיהם. לא תוכלו להישאר אדישים

מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'
מאחורי הקלעים: הצצה למלון בקסטייג'

כמעט מאה שנה אחרי שקבוצת תיאטרון האהל הוקמה, ושמונים שנים אחרי שזכתה במשכן קבע משלה, מלון בייקסטייג' נפתח במבנה ההיסטורי של תיאטרון האהל. החזית הלבנה והמעוגלת בגבה של כיכר דיזנגוף שוחזרה לימי הזוהר, החלל הפנימי הפך למלון בוטיק ...