תפריט עמוד
היום הראשון
את הטיול נתחיל מיד עם הנחיתה בשדה התעופה של אתונה. בשדה שוכרים רכב שטח ויוצאים לדרך על הכביש המהיר E75 לכיוון סלוניקי (Thessaloniki). נסיעה של שש שעות בערך, כולל עצירות להתרעננות, תביא אותנו אל המנזרים התלויים של מטאורה (Meteora).

פירוש השם מטאורה ביוונית הוא "מתנשאים אל על", וזה תיאור מדויק למדי למראה הנגלה למבקרים באזור: עשרים וארבעה גושי סלע ענקיים מתנשאים לגובה של 550 מטרים. הגיאולוגים חלוקים בדעתם בנוגע לפלא הזה, אבל הם מסכימים שהוא נוצר לפני כ–60 מיליון שנים. המקום משך אליו נזירים שבאו להתבודד, ובנו בו מנזרים שהגישה אליהם קשה. היום נותרו רק שבעה מנזרים מאוישים, ומומלץ לבקר בשניים מהם: המנזר הגדול ביותר מגלו מטאורו (Megalo Meteoro) ומנזר הנשים סטפנוס הקדוש (Agios Stefanos). הכניסה למנזרים כרוכה בתשלום ויש להקפיד על לבוש צנוע.

אחרי הביקור במנזרים כדאי להתמקם באחת מנקודות התצפית הפזורות לאורך הכביש המתפתל ולהמתין לשקיעה. מובטחת חוויה עוצרת נשימה.
נסיעה של 40 דקות תביא אותנו לכפר פליאוכורי (Palaeochori), שנמצא מדרום–מערב למטאורה. בקצה הכפר, בנקודת תצפית מדהימה, נמצא מלון ליריון (Lirion), שבעליו הוא ללא ספק אחד האנשים הנחמדים ביוון.


היום השני: כפרים מבודדים וסופלאקי נפלא

מתעוררים מול הנוף הנהדר של יוון ההררית. אם תרצו להישאר כאן עוד כמה שעות, אפשר לצאת לטרקים רגליים, לטיולי אופניים או לרכיבה על סוסים.

אחר כך מצטיידים בשתייה ובמזון ויוצאים לנסיעת שטח בשמורת הטבע סטפאני (Stefani) אל העיירה מצובו (Metsovo). הנסיעה אורכת ארבע עד חמש שעות ומשלבת נוף אלפיני וים תיכוני, כשבקיץ הפריחה בשיאה.

מצובו היא עיירת ולאכים (Vlach), שבט רועים רומני שהתיישב ביוון בתקופת השלטון העות'מאני. הבנייה הכפרית המיוחדת שומרת על אופייה במשך מאות שנים. בדוכן הקטן שבמרכז העיירה תוכלו לקנות את מנת הסופלאקי הטובה ביותר ביוון, מוגשת על פיסת נייר עם לחם לבן, טרי ורך. סיבוב בעיירה יאפשר גם לחובבי המזכרות לבוא על סיפוקם, למרות המחירים הלא נמוכים.

ממצובו נעלה על הכביש המהיר ליואנינה (Ioannina), לביקור בכפרים המבודדים של חבל זגורוכוריה (Zagorochoria) שבהרי פינדוס (Pindos). בתי הכפרים האלה בנויים מאבן מקומית בגוון אפור, וגגותיהם עשויים מצפחה אפורה. הכפרים, שהוכרזו על ידי ממשלת יוון כאתרים לשימור, מחוברים ביניהם ברשת של דרכים עתיקות שמתפתלות דרך יער ים תיכוני, בין מצוקים כבירים, לצדם של נהרות שוצפים ועל גשרי אבן. הגשר המרשים מכולם נמצא באזור הכפר קיפי (Kipi).

בכפרים יש בתי מלון בסיסיים, שאחד מהם הוא מלון זיסיס (Zissis) בכפר אריסטי (Aristi). זהו מלון פשוט, אבל החצר היפה שלו רבת קסם.

היום השלישי: מסלולי הליכה ורפטינג יפהפה
למי שהדרך אינה אצה לו, כדאי להישאר באזור עוד כמה ימים. לא תתקשו למצוא מה לעשות: אפשר לצאת לטרק של כמה ימים לעבר הר טימפי (Timfi), או לטרקים קצרים יותר בסביבה, ויש גם מסלול רפטינג יפהפה שלא כדאי להחמיץ.

הנה הצעה למסלול הליכה יפה במיוחד: צועדים בשביל עזים שמוליך לאחד היובלים של נהר וידומטיס (Voidomatis), עוברים דרך בריכות שכשוך קטנות ומגיעים לכפר מיקרו פפינגו (Mikro Papingo), שנראה כאילו הוא צומח מתוך ההר. בכפר יש מלון קטן ומסעדה שמשמשים בסיס ליוצאים לטרקים רגליים בסביבה – בעיקר להר גמילה (Gamila), שגובהו 2,497 מטרים. מכאן אפשר לחזור לנהר לרפטינג, במסלול מהיפים בצפון יוון וביוון בכלל. השיט נמשך כשעתיים, בהתאם לעונת השנה ולעוצמת הזרימה, וטמפרטורת המים לא עולה על שמונה מעלות גם בימי הקיץ הלוהטים.

המנזרים התלויים של מטאורה

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מצפון יוון

הגשרים של מחוז זגוריה, צפון יוון
הגשרים של מחוז זגוריה, צפון יוון

בימי השלטון העות'מאני, זכה חבל זגוריה בצפון יוון לפריחה. הטורקים העדיפו שלא להשחית את זמנם בקרבות באזור הפראי והנידח. במקום זאת, הגיעו השלטונות להסכם עם תושבי זגוריה והעניקו להם, תמורת מיסים גבוהים, זכות לממשל עצמי. זגוריה נעשתה אזור ...

טיול ג'יפים אביבי ביוון ההררית
טיול ג'יפים אביבי ביוון ההררית

טיול ג'יפים ביוון ההררית מוביל אל לב האזורים הכפריים היפים ביותר, בין פסגות מושלגות, קניונים עמוקים, בריכות מים צלולות, נחלים שמעליהם גשרי אבן עתיקים, רועים המוליכים את הצאן למרעה, מוזיקה וטעמים מקומיים בטברנות כפריות והרבה ירוק מכל עבר

ריביירת האולימפוס בצפון יוון
ריביירת האולימפוס בצפון יוון

גם למי שטייל ונפש ביוון פעמים רבות מחכות הפתעות משמחות. בין הר לים, בצפון יוון, נמתחת ריביירת האולימפוס, מקום מושלם לנופש ולטיולים באזור ירוק ושופע מים, עם מנזרים תלויים, כפרים הרריים וערים יפות. את ההנאה משלימים האוכל היווני ...