תפריט עמוד
מפת מאוריציוס »

אם יש גן עדן לגולשים הוא כנראה נמצא באי מאוריציוס (Mauritius), השוכן בלב האוקיינוס ההודי. מים בצבע טורקיז, דקלי קוקוס דקי גזע וחול לבן הם תפאורה הולמת לדבר האמיתי – הרוח והגלים, המושכים אל האי גולשים מכל העולם. הגולש האולימפי עמית ענבר ממליץ להתנסות שם בקייט סרף – גלישה בגלשן שאליו מחובר מצנח הנמצא כשלושים מטרים מעל למים. מדי פעם אפשר גם לקפוץ באוויר לגובה של כעשרה מטרים, לעשות סלטות, או פשוט לשהות לכמה שניות באוויר לפני שחוזרים לטוס על המים.

לדברי ענבר, במאוריציוס ההנאה מובטחת גם למי שמחליט להתנסות לראשונה בגלישה. אפשר למצוא פה לא מעט גולשים בעשור השביעי לחייהם, כך שלעולם לא מאוחר להצטרף. המים בחופי האי רדודים ומתאימים לגלישה. "עונת הרוח" נמשכת מאפריל עד נובמבר. העונה האידיאלית (עונת ה"סוואל" בז'רגון הגולשים) היא מאוגוסט עד אוקטובר. בתקופה זו יש רצף מסודר יחסית של גלים שמקורם הרחק מהחוף. בשנים האחרונות באים לא מעט גולשים מישראל, לצד חובבי גלישה מאירופה הנפלטים אל החוף בצ'רטרים מיוחדים.

הליכה מתחת למים
החוף הפופולרי באי הוא ה"Indian Resort", הנמצא במרחק של כשעה נסיעה משדה התעופה. בחוף הזה נמצא מועדון שאפשר לשכור בו ציוד בעלות של כמאה אירו ליום. עמית ענבר ממליץ גם על אתר גלישה הנקרא One Eye. לפני שנכנסים למים באתר זה יש לנקוט אמצעי בטיחות קפדניים, לעדכן בחוף שיצאתם לגלישה ולברר אפשרויות חילוץ, כי בעבר נעלמו במקום כמה גולשים.

חובבי אתגר ימצאו במאוריציוס עוד פעילויות ימיות מלבד קייט סרף, ובהן מצנחי רחיפה, צלילה, סקי מים, אופני הרים ואופנועי ים. אבל הפעילות המקורית ביותר היא הליכה תת-ימית. המטיילים מקבלים נעלי עופרת מיוחדות ועוטים על ראשם קסדה שאליה מוזרם חמצן. הציוד הזה מאפשר להלך על קרקעית הים במשך 25 דקות.

קייט סרף בעולם, וגם בארץ
העולם השתבח בעוד כמה אתרים טובים לקייט סרף מלבד מאוריציוס: הרפובליקה הדומיניקנית, למשל, נחשבת בירת הקייט סרף של האיים הקאריביים. גם ברזיל, ונצואלה, יוון, תורכיה, סיציליה, ספרד ומרוקו נמצאות על מפת יעדי הגלישה בעולם. לדברי ענבר גם לישראל יש פוטנציאל להפוך למרכז גלישה עולמי. לפני שנים אחדות פתח ענבר מרכז גלישה בכנרת. היתרון במקום הוא שבחודשים מאי-אוקטובר, מדי יום בשעה 14:00, מגיעה רוח חזקה מכיוון הר ארבל ויוצרת תנאי גלישה מצוינים.

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.