תפריט עמוד

קרוזים באירופה ובים התיכון

הפלגה, גם אם היא נמשכת רק סוף שבוע קצר, מעוררת ציפיה לפינוק רומנטי מלבב, משהו שיחבר בין סדרת הטלוויזיה האלמותית "ספינת האהבה" לסרט האלמותי לא פחות "טיטניק". המציאות, בייחוד במזרח התיכון, קצת פחות זוהרת, אבל יכולה בהחלט לענג. הנה הצעות לכמה הפלגות ליעדים אירופיים, שמוכיחות שלא חייבים לטוס חצי עולם כדי ליהנות משיזוף על הסיפון או ארוחת ערב בחברת רב החובל.

הפלגות ים תיכוניות
הפלגות בים התיכון, בעיקר במזרחו, הן הדרך הזולה, המהירה והזמינה לטעום משהו מעולם הקרוזים. כמובן שלא מדובר בשייט תענוגות בקריביים, אבל גם המחיר בהתאם. מחירן של ההפלגות האלו קל בדרך כלל לחישוב, ועומד על 150-100 דולר ליום הפלגה (כלומר, החל מ-300 דולר לסוף שבוע, ומ-700 דולר לשבוע). המחיר כולל את ההפלגה, הלינה והארוחות על האנייה, אולם הוא אינו כולל סיורים שנערכים במהלך העגינה בנמלים השונים, וכמובן שאינו כולל הוצאות נוספות בחוף או אוכל במסעדות המצוינות שבנמלי היעד.

מישראל הפלגות יוצאות מנמל חיפה או מאשדוד, רובן אורכות בין שלושה ימים לשבוע והן מתמקדות בעיקר בחלקו המזרחי של הים התיכון. רוב הספינות עוגנות בקפריסין, ובאחד האיים היווניים, בדרך כלל רודוס, סנטוריני או קוס. בעבר, הספינות נהגו לעגון גם בחופים הדרומיים של תורכיה (באלאניה או באזור אנטליה), אולם מאז שהתקררות היחסים עם תורכיה, הקרוזים שיוצאים מישראל מדלגים על יעד זה. הפלגות ארוכות יותר עוצרות לעיתים גם בנמל של פיראוס, הסמוך לאתונה והפלגות שנמשכות שבועיים או יותר מגיעות גם לקרואטיה ולאיטליה.

אניית קרוז עוגנת ליד האי היווני סנטוריני

מלבד ההפלגות היוצאות מישראל ושבות אליה בתום כמה ימי שייט, יש גם חברות בינלאומיות שמפעילות קרוזים ברחבי הים התיכון, ואלה מגיעים גם לחלקו המערבי. הפלגות מסוג זה יוצאות ממדינות שונות בים התיכון, בעיקר איטליה, צרפת וספרד, מה שאומר שעל הנוסעים להגיע בטיסה לנמל היציאה. אמנם הטיסה מייקרת את החופשה, אולם היא מאפשרת לבלות יום או יומיים נוספים בנקודת המוצא, שיכולה להיות בברצלונה, רומא או עיר מלהיבה אחרת.

הפלגות כאלה עוצרות לרוב בערים נהדרות כמו ונציה, מונטה קרלו, ניס, ברצלונה ועוד, ואפשר לרדת לסיורי חוף או לבלות את זמן העגינה בטיול בעיר, קניות וישיבה נינוחה בבית קפה מקומי. עוד סוג של הפלגה, מעט אקזוטית יותר, עוברת בדרום הים התיכון, וכוללת עצירות בנמלים בחופי צפון אפריקה – טריפולי, אלכסנדריה ועוד.

ונציה. הפלגות ארוכות יותר עוצרות פה על פי רוב

שייט בים הבלטי
הכי רחוק מהאווירה הים תיכונית החמה, הפלגות בים הבלטי עוברות דרך נופים צפוניים קרירים, מזג אוויר אפרורי וכמה מהערים האירופיות היותר מרשימות. יש כמה סוגים של קרוזים שמפליגים בים הבלטי, חלקם אורכים שבוע, אחרים נמשכים כשבועיים. רובם עוצרים בקופנהגן, סטוקהולם, טאלין, סנט פטרסבורג, ולעיתים גם בקייל שבחצי האי יוטלנד הגרמני.

בכל נמל שבו הספינה עוגנת אפשר להצטרף לסיורים מודרכים, אבל גם אם החלטתם לוותר על הסיור המאורגן, אל תחמיצו את ההזדמנות לרדת לחוף ולשוטט בין המבנים ההיסטוריים, הארמונות ואוצרות התרבות שרוסיה ומדינות סקנדינביה מציעות למבקרים בהן. ההפלגות בים הבלטי נערכות לרוב בספינות גדולות ומפנקות, עם אוכל מצוין וכל השירותים המצופים מסוג כזה של הפלגה. למחיר ההפלגה עצמה (בסביבות 800 דולר לשבוע) צריך להוסיף כמובן גם את מחיר הטיסה לנמל היעד ואת מחירם של הסיורים לאורך הדרך. אפשר להזמין מקום להפלגה ישירות דרך חברות מקומיות או דרך חברות ישראליות המציעות קרוזים.

זריחה מעל סטוקהולם. הפלגה בים הבלטי מציעה נופים צפוניים יפהפיים

שייט לאורך חופי נורווגיה
היופי הקריר מתגלה במלוא הדרו במסע לאורך חופי נורווגיה: פיורדים, מפרצים קסומים והרים מושלגים הם רק חלק מהמראות שיתגלו לעיניכם. אפשר לעשות אותו בספינות קרוז רגילות, שמציעות את כל הפינוקים והפאר, או ב-Hurtigruten, ספינת נוסעים משולבת בספינת משא שיוצאת מדי יום מברגן, בירת מחוז הפיורדים, אל קירקנס שבצפון הרחוק. המסע הלוך-חזור נמשך 12 יום, אבל אפשר לנסוע רק בכיוון אחד. הספינה עוצרת ב-34 נמלים לאורך הדרך ואפשר לרדת בכל אחד מהם, לטייל באזור ולהמשיך עם הספינה הבאה או זאת שאחריה. הפלגה מסוג זה מתאימה למטיילים עצמאיים, שלא מחפשים פאר או צוותי בידור בספינה. יחד עם זאת, התנאים נוחים למדי והמחיר כולל שלוש ארוחות ביום. בחלק מהספינות יש חדר כושר וסאונה ובאחת מהן יש אפילו בריכת שחייה.

הפלגת קיץ בפיורדים של נורווגיה

כאמור, הדרך הטובה ביותר לטייל היא לרדת בתחנות מסוימות ולהמשיך עם ספינה מאוחרת יותר, אבל מי שמעדיף טיול מאורגן, יכול להצטרף לסיורי חוף המוצעים לנוסעים. כך, למשל, אפשר להצטרף לסיור מודרך בפיורד גיירגנר, שנחשב ליפה ביותר ואף הוכרז כאתר מורשת עולמית. בעונה המתאימה, תזכו בנוסף לנופים היפהפיים גם לתצוגה מרהיבה של הזוהר הצפוני. בסרטון הבא אפשר להתרשם מפלאי הטבע הנורווגי כפי שנראה במהלך ההפלגה:


נופיה הקסומים של נורווגיה בהפלגה לאורך אזור הפיורדים

שייט על הדנובה
לא חייבים לצאת ללב ים כדי ליהנות מכל הפינוקים שהפלגה יכולה להציע. שייט על נהר הדנובה מאפשר ליהנות משני העולמות: הפלגה בספינה נוחה ומאובזרת היטב, בשילוב עם מנעמי החיים האירופיים שמחכים בנקודות העגינה. נהר הדנובה, השני באורכו באירופה אחרי הוולגה, מתחיל את דרכו ביער השחור שבגרמניה, מתפתל מזרחה ונשפך אל הים השחור במזרח רומניה. בדרך הנהר האדיר חוצה עשר מדינות ועובר דרך עיירות ציוריות, כפרים שלווים וכמה ערי בירה תוססות – וינה, ברטיסלבה, בודפשט ובלגרד. יש כמה חברות אירופיות ואמריקאיות שמארגנות הפלגות על הדנובה, בספינות שונות ולאורך מסלולים משתנים. המסלול הקלאסי מתחיל בגרמניה, עובר דרך אוסטריה (כולל עצירה בווינה) ומסתיים בבודפשט שבהונגריה. מסלול קצר יותר, אך יפה לא פחות, מתחיל בגרמניה, באזור מינכן, ועולה צפונה לצ'כיה.


גשר מריה-ואלריה על הדנובה, מחבר בין הונגריה לסלובקיה. שייט על הדנובה מאפשר ליהנות ממנעמי הספינה המאובזרת בשילוב עם נופי אירופיים ירוקים

הפלגה בת עשרה ימים עד שבועיים, כולל לא מעט עצירות ביעדים מקסימים לאורך הדרך, עולה בין 1,500 ל-2,000 דולר לאדם (יותר מזה אם בוחרים בספינה מפוארת במיוחד כמו MS Mozart המצוידת בחדרי שינה מהודרים, כולל כמה סוויטות, מסעדת גורמה וספא מאובזר). לא זול במיוחד, אבל המחיר כולל את רוב ההוצאות המרכזיות בחופשה – לינה, אוכל (בזמן השהות על הספינה), סיורי חוף, וכמובן את ההפלגה עצמה.

 

לטייל עם אופניים בנגב

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.