23.04.14 | שלום, אורח
מסע אחר
עמוד הבית  >  מחלקה ראשונה  >  כתבות מחלקה ראשונה  >  כתבות  >  שיט בקריביים או באלסקה?

מלאו כאן את פרטיכם
והמגזין האלקטרוני המעניין שלנו יגיע אליכם פעם בשבוע ללא תשלום

 
אל תראו לי דף זה שוב
 
ערוץ מחלקה ראשונה
>  חופשות חלומיות
>  מקומות לינה מפנקים
>  יום אחד ב...
>  אוכל ויין
>  ספא ופינוקים
>  קניות
>  כתבות מחלקה ראשונה
הרשמה לניוזלטר ולאתר


הרשמו וקבלו
ללא תשלום

מגזין שבועי
וכניסה חופשית
לתיקי מידע באתר

מסע אחר קישורים

 
 
 
קרוזים / שיט בקריביים או באלסקה?
שיט בקריביים או באלסקה?
 
דרום או צפון? חם או קר? שיט תענוגות בספינות ענק יכול להביא אתכם אל הנופים של אלסקה או אל מקצבי ג'מייקה

הירשם/י לניוזלטר אתר מסע אחר "שבוע שבוע" - הרבה עניין וללא תשלום
שיט באלסקה
אם אתם חובבי טבע ונופים, שיט באלסקה הוא השיט בשבילכם. יש כמה מסלולי שיט מקובלים באלסקה, אבל בכולם תזכו לראות קרחונים מתנפצים, פיורדים, יערות גשם ממוזגים ואם יתמזל מזלכם גם לווייתנים, כלבי ים ואפילו דובים. 

כמעט כל מסלולי השיט באלסקה עוברים ב"מעבר הפנימי" (Inside Passage), אך רק חלק מחברות הקרוזים מגיעות למפרץ הקרחונים (Glacier Bay), שהביקור בו נחשב לאחד משיאי השיט באלסקה.

 אם אתם לא מחפשים אוניית פאר ו-8 ארוחות ביום, עדיף לשוט באחת הספינות הקטנות שמאפשרות קרבה מקסימלית לטבע. יכולתן של הספינות הקטנות לנווט במקומות צרים מקנה להן יתרון על הספינות הגדולות ומאפשרת להגיע לאתרים שלא ניתן להגיע אליהם בקרוזים המפוארים. חברת Cruisewest, למשל, מציעה מגוון מסלולי שיט. אחד מהם נקרא Gold Rush Inside Passage. הוא יוצא מסיאטל ומסתיים כעבור 11 ימים בג'ונו. בדרך עוברת הספינה באיי סן חואן שמדינת וושינגטון, במיצר ג'ורג'יה שבקנדה, במפרץ הקרחונים המפורסם, בטרייסי ארם פיורד ובעיירות קצ'יקן וסקגווי. בנוסף, עוצרת הספינה בנמלים של פטרסבורג, סיטקה והיינס אליהן לא מגיעות הספינות הגדולות. 

מלבד הנופים הנפלאים שתראו בדרך, כדאי להצטרף לסיורי החוף היוצאים מערי נמל בהן עוגנת הספינה. יש לקחת בחשבון, שסיורים אלה מייקרים משמעותית את הטיול. בקרוזים של "Cruisewest" כלול סיור אחד במחיר הטיול, בדרך כלל מדובר בסיור להכרת העיר/עיירה בה עוגנת הספינה. סיורי החוף בתשלום מציעים מגון גם להרפתקנים שבכם. בקצ'יקן, למשל, אפשר להצטרף לדיג דגי סלמון (תמורת 230 דולר). בסיטקה אפשר להצטרף לשיט בקיאק ימי (תמורת 95$), ובסקגווי מוצעת אחת הפעילויות ההרפתקניות ביותר: טיסה בהליקופטר מעל נוף קרחוני, נחיתה על קרחון וגלישה במזחלות רתומות לכלבים (זו גם אחת הפעילויות היקרות ביותר – 449 דולר). 

עונת השיט לאלסקה: בין מאי לספטמבר. הזמן הטוב ביותר הוא יולי-אוגוסט, אבל יש לקחת בחשבון שמחירי ההפלגות יקרים יותר בתקופה זו.
מחיר של שיט בן 10 לילות מסיאטל לג'ונו מתחל ב-3,599 דולר לאדם בחדר זוגי.
אתר חברת Cruisewest.
 

חברת הקרוזים הגדולה Princess מציעה גם היא קרוזים למעבר הפנימי באלסקה, שחלקם עוברים במפרץ הקרחונים. הקרוזים של פרינסס נמשכים שבוע. הם יוצאים בדרך כלל מונקובר שבקנדה ומסתיימים בוויטייר שבאלסקה, או יוצאים מסיאטל וחוזרים אליה. השיט שיוצא מוויטייר ומסתיים בונקובר כולל הפלגה במפרץ הקרחונים, ועצירות בסקגווי, ג'ונו וקצ'יקן. מגוון סיורי היום ומחיריהם דומה לאלה שמציעה Cruisewest. מחירו של שיט כזה מתחיל ב-
599 דולר לאדם בחדר זוגי פנימי ומגיע עד 3,009 דולר לאדם בסוויטה.

 
אתר חברת Princess.

הקריביים
קרוז בקריביים נשמע כדרך הפשוטה ביותר לומר בשפה אמריקאית "פינוקים על המים עם המון אלכוהול, מוזיקה וקניות רועשות". עבור רבים זו נחשבת חופשה חלומית. רוב ההפלגות יוצאות ממיאמי ומסביבתה וההערכה הגסה היא שיותר משני מיליון אנשים שטים בשנה לאזור האיים הקריביים בשיט תענוגות.

מזג האוויר הנוח יחסית בקריביים מעניק להם תדמית של גלויה כחולת שמיים, עם גלים זעירים ומטריית נייר שמתנוססת מראש הקוקטייל הענק. רק מעטים מסגירים את המידע על כך שאזור הקריביים מועד לפורענות בעונת הסופות הטרופיות, בעיקר בחודשי הקיץ. לסופות אלה השפעה מעטה על ההפלגות בזכות מערכת משוכללת של חיזוי מזג אוויר, שצופה את התקדמותן ומונעת מפגש בינן לבין ספינות הנוסעים הגדולות.

קרוז אופייני לאזור הקריביים נמשך כשבוע וכולל עגינה בשלושה עד חמישה נמלים שונים. בכל עצירה יורדים הנוסעים לביקור באי אחר. בין האיים הם מבלים כיומיים בשיט. כארבעים מן האיים הקריביים מיושבים וספינות גדולות עוצרות בכעשרים נמלים שונים. עובדה זו מאפשרת מגוון מסלולים ונוסעים רבים בוחרים בכל שנה מסלול אחר. חודשי החורף והאביב מדצמבר ועד מאי נחשבים לטובים ביותר לשיט מסוג זה. באפריל ובנובמבר אפשר בדרך כלל לזכות במחירים הטובים ביותר.

נהוג לחלק את מסלולי הקרוזים בקריביים לשלושה כיוונים מרכזיים: הקריביים המערביים שכוללים עצירות בגרנד קיימן, ג'מייקה, קוזומל ופלאיה דל כרמן במקסיקו. הפלגה אל הקריביים המזרחיים כוללת חניה בפורטו ריקו, באיי הבתולה, בסנט תומס וסנט מרטין. שיט לקריביים הדרומיים כולל עגינה בברבדוס, סנט לושה, מרטיניק, אנטיגואה, דומיניקה, גוואדלופ ולעתים גם אובה וקורסאו. איי בהאמה נכללים לעתים קרובות בהפלגה לקריביים המזרחיים.

חברת הקרוזים בקריביים שפעילה במיוחד בישראל היא חברת קרניבל בבעלות משפחת אריסון. בימים אלה מציעה החברה לנוסעים ישראלים כמה חבילות, רובן בספטמבר. הנה פירוט של אחת מהן כדוגמא: החבילה כוללת 11 לילות ומחירה 2,400 דולר לנוסע בחדר זוגי. בתמורה לכך זוכים בטיסה הלוך ושוב לניו יורק, 3 לילות במלון בניו יורק, טיסה מניו יורק למיאמי, לילה במיאמי, 7 לילות שיט למזרח הקריביים באונייה קרניבל טריומף ומסי נמל.
מידע באתר

שיט בקנדה וניו אינגלנד
לשיט בקנדה וניו אינגלנד אפשר לצאת ממבחר ערים במזרח ארצות הברית ובמזרח קנדה, ביניהן בולטימור, פילדלפיה, בוסטון, ניו יורק, מונטריאול וקוויבק. ומבחר החברות המפעילות קרוזים כאלה הוא גדול. אחת החברות המומלצות היא קריסטל קרוזז (Crystal Cruises)

החברה הזו מציעה קרוזים של 7 ועד 12 יום לניו אינגלנד וקנדה. שייט של שבעה ימים יוצא מניו יורק ולאחר שיט של יום אחד באוקיינוס האטלנטי מגיע לנובה סקושה (Nova Scotia) בקנדה, שם עוגנים לחצי יום, אז אפשר לצאת לסייר בעיר. עוד באותו ערב יוצאים שוב לדרך ולמחרת מגיעים לבר הרבור (Bar Harbor) שבמדינת מיין בארצות הברית. גם שם עוצרים לחצי יום. התחנה הבאה היא בוסטון שם מבלים יומיים ומשם ממשיכים לניו פורט (New Port), רוד איילנד (Rhode Island) וחזרה לניו יורק. במהלך העצירות וגם בניו יורק ניתן להזמין סיורים מודרכים בנושאים שונים: היסטוריים, אתרים עיקריים, סיור פאבים, טיולי טבע ועוד. מחיר הסיורים נע בין 25 דולר ועד ל-350 דולר לסיור אווירי בנובה סקושה. מחיר הקרוז: 2,265 דולר.
הקרוזים הארוכים יותר יוצאים מניו יורק ומגיעים עד לקוויבק ומונטריאול שבקנדה. שייט של 11 יום עולה 3,595 דולר.
אתר
 

טוסו לחו"ל עם חבילת הגלישה המשתלמת ביותר >>
סגרתם הכל לטיול? לרכישת ביטוח נסיעות לחצו כאן
    -

תגובות פייסבוק
הדפסה
שלחו כתבה
 
תגובות
עד כה: 1 תגובות ב- 1 דיונים
הוסף תגובה
אתי, אכזבה מחברת קרניבל 23-10-07 ,12:43
בטיול בקריבים עם חברת קרניבל התקרב הוריקן ליעדים שבחרנן.משום שלא ניתן לשלוט בהוריקן שןנו היעדים .היעדים החלופיים היו חסרי ענין תיירותי.לפני ההפלגה ביקשנו לבטל אותה והובטח לנו שרק יעד אחד השתנה.האמת שכל היעדים שונו.לפי החוזה של קרניבל אפשר לבטל ולקבל החזר הם סרבו.הם אינםמקיימים את הבטחותיהם.היינו בשני קרוזים קודמים.פעם בקריבים ופעם בים התיכון.לא עם קרניבל. הכל היה תקין ומאד נהנינו.ממש לא כדאי לנסוע עם קרניבל.תחשבו על זה.
הגב לתגובה זו
 
הדפסה
הדפסה ללא תמונות
שלחו כתבה
הערה למערכת
הוספת תגובה
הוספה למזוודה שלי
הורדה לקובץ- PDF
התחבר אלינו בפייסבוק

 



 


|   מופק ומנוהל ע"י מסע אחר אונליין   |