תפריט עמוד

שותפים לטיול: זוגיות מופלאה

החברים והמכרים לא תמיד חולקים איתנו את החלומות והרצונות בכל הקשור לנסיעה לחו"ל. לפעמים מועדי הנסיעה לא מסתדרים, לעתים לא מסכימים על היעד ויש מקרים בהם אנחנו פשוט יודעים שאם ניסע עם החבר או החברה הטובים שלנו זו תהיה סופה של ידידות מופלאה. מה עושים? נכנסים לפורום שותפים למסע באתר מסע אחר ומוצאים שותפים לטיול.

אין להתייחס למשימת מציאת השותף בקלות דעת. השותף הנכון יעזור להפוך את הטיול לחוויה מדהימה, אבל נסיעה עם האדם הלא נכון עלולה להפוך את החלום לסיוט. אז איך עושים את זה? הנגישות לאנשים המחפשים שותפים לנסיעה פשוטה וקלה. באתר מסע אחר ובאתרי אינטרנט נוספים ישנם פורומים למציאת שותפים לטיול, כך גם בחנויות המטיילים המובילות. אבל איך מסננים ובוררים מתוך ההיצע הרב? הנה כמה טיפים:

לפני שצוללים אל נבכי הפורומים רצוי שנגדיר לעצמנו כמה דברים בסיסיים: לאן אנחנו רוצים לנסוע ומתי? מה הדברים שמעניינים אותנו – טרק, טיול עירוני ואולי בטן גב על חוף הים? החלטה חשובה נוספת היא עד כמה אנחנו מוכנים להתפשר על הרצונות שלנו לטובת אלה של השותף הפוטנציאלי. נכונות מסוימת לפשרה היא תמיד עדיפה ותמנע מריבות מיותרות, אבל היזהרו מלתת לשותף להשתלט על העניינים לגמרי – אחרי הכל זה הטיול שלכם ואתם רוצים ליהנות ממנו! אחרי שהחלטנו והגדרנו לעצמנו רצונות וקווים אדומים, אפשר לגשת למציאת השותף. ניתן לשוטט בפורומים לראות ולפנות למודעות של אנשים אחרים ורצוי גם לפרסם מודעה משלנו. במודעה יש להגדיר את היעד ותאריכי הטיול המתוכננים, גיל ומין השותף הרצוי לנו, וכל דרישה אחרת שעולה על דעתנו ושתסייע לסינון ראשוני של הפונים. אפשר למשל לנסות להגדיר תחומי עניין שמתאימים ליעד אליו אנו נוסעים: אם פנינו מועדות למזרח הרחוק כדאי לחפש מישהו שמתעניין בתרבויות ודתות ואוהב טרקים. נוסעים לאפריקה? כדאי שהשותף לטיול יאהב בעלי חיים.

סינון הפונים למודעה שלנו הוא השלב החשוב ביותר ויש לבצע אותו בקפידה ותשומת לב מרבית. כדאי לדבר בטלפון עם השותף הפוטנציאלי ולנסות להבין ממנו אם התכנון וסגנון הטיול שלו תואם לשלנו. אם הראיון הטלפוני עבר בהצלחה, השלב הבא הוא פגישה אישית. כדאי להיפגש במקום שבו נרגיש נוח לשוחח ולהתרשם מהאדם איתו אולי ניסע לטייל. זה הזמן להעמיק עד כמה שאפשר את ההכרות איתו: מה מושך אותו לנסוע אל היעד המסוים? מה הוא מתכנן לעשות שם ומה הנכונות שלו להתפשר על רצונותיו לטובת אלה שלנו? מה התקציב שלו לטיול? כדאי לוודא שלא ניסע עם בזבזן שיגרום לנו להוציא יותר כסף ממה שתכננו או לחילופין עם קמצן שלא יאפשר לנו ליהנות מארוחה טובה או אפילו מחדר עם שירותים באכסניה. רצוי גם לוודא שהאדם איתו ניסע יודע להסתדר בשטח, מסוגל לתקשר עם המקומיים (לכל הפחות באנגלית ואפילו עילגת), מסוגל להתמצא בכוחות עצמו ומשדר מינימום של אחריות אישית, אחרת נמצא את עצמנו בתפקיד בייבי סיטר. אם קיבלנו תשובות לכל השאלות והיינו מרוצים מהן, כנראה שמצאנו את השותף שלנו.

עכשיו כשיש לנו שותף או שותפה לטיול רצוי לא להזניח את מערכת היחסים החדשה ולהמשיך ולטפח אותה. ככל שנשתף אחד את השני בתכנונים וברעיונות לפני היציאה לדרך, כך יקטן הסיכוי לחיכוכים במהלך הטיול. כדאי גם לסכם מראש שלא חייבים לעשות הכל ביחד ומותר להתפצל מידי פעם, כל אחד לעיסוקיו ולענייניו הוא. אחרי הכל, גם עם האנשים הקרובים והיקרים לנו ביותר אנחנו לא מבלים 24 שעות ביממה בלי להיפרד.

אחרי שהשקענו כל כך הרבה במציאת השותף האידיאלי, אנחנו יכולים לצאת לדרך בראש שקט.

אבל חשוב לזכור שלפעמים, למרות כל ההכנות וכל הכוונות הטובות, הדברים לא מתנהלים בדיוק כמו שתכננו, ומתברר שהשותף שחשבנו שיהיה מושלם בשבילנו הוא בעצם לא כזה. לכן תמיד כדאי לקחת בחשבון את האפשרות שנחליט שעדיף להיפרד מהשותף במהלך הטיול. לא נורא. זה לא סוף העולם. לרוב נפגוש במהלך הטיול אנשים חדשים ונוכל לחבור אליהם.

אז יאללה, זה הזמן להתחיל בחיפוש שותפים לקראת הנסיעה הקרובה. אתם מוזמנים לבקר בפורום שותפים למסע ולמצוא שם את השותף או השותפה למסע שלכם. בהצלחה!

פורום שותפים

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.