תפריט עמוד
זהו האתר הצעיר ביותר ברשימת פלאי תבל החדשים. הוא נולד ב-1931 ויחסית לאתרים כמו החומה הסינית או הקולוסיאום נראה כתינוק, שלא לדבר על הפירמידות במצרים.

בחירתו של פסל הצלוב שניצב מעל ריו דה ז'נירו נחשבת לבחירה המפתיעה ביותר מבין שבעת פלאי תבל החדשים. למעשה, כולם מודים, שאין בו ייחוד אדריכלי או אמנותי יוצא דופן. קשה קצת להבין איך גבר הפסל האפרפר על אתרים מרשימים פי כמה כבנייני הבוץ בטימבוקטו שבמאלי, פסלי האבן הענקיים באי הפסחא או האקרופוליס באתונה.

את ההסבר מספקים קרוב לוודאי הנתונים על ההצבעה והפעילות שנערכה מאחורי הקלעים בשבועות שקדמו לסיום ההצבעה. בעוד שבאירופה גילו אדישות מסוימת לתבליך כולו באמריקה הלטינית ובכמה יעדים נוספים היתב מעורבות ממשלתית ומדינית חזקה מאוד בתהליך. לגבי הפסל בריו – נשיא ברזיל דה סילבה הפציר בבני עמו בכמה נאומים להצביע באופן פטריוטי כדי לקדם את סיכוייו של האתר בריו להיכנס לרשימת פלאי תבל. כיוון שבברזיל חיים 190 מיליון תושבים, קל להבין את ההשפעה העצומה שהיתה לבוחרים הברזילאים על התהליך. הפעילות הנשיאותית הצליחה. פעילות פוליטית אחרת, למשל של בית המלוכה הירדני, הביאה לבחירתו של האתר בפטרה.

הפסל בריו, אחד מהמונומנטים המפורסמים בעולם, מתנשא לגובה של 38 מטר וניצב על פסגת הר קורקובדו, משם יש תצפית נפלאה על ריו דה ז'ניירו. הוא עוצב על ידי הברזילאי הייטור דה סילבה קוסטה ונוצר בידי הצרפתי פול לנדובסקי. בנייתו של הפסל נמשכה חמש שנים והוא נחנך ב-12 באוקטובר, 1931. הפסל הפך לסמלה של העיר וידיו הפרושות לצדדים של ישו מסמלות את תושבי ברזיל החמים, שמקבלים את התיירים בזרועות פתוחות.

הרעיון להקים פסל גדול על פסגת הקורקובדו עלה כבר באמצע שנות ה-50 של המאה ה-19, כאשר כומר קתולי, דום פדרו מריה בוס, ביקש מימון להקמת מונומנט דתי גדול מאיזבל נסיכת ספרד. היא לא היתה מעוניינת והרעיון שבק חיים לחלוטין ב-1889, כאשר ברזיל הפכה לרפובליקה עם חוקים הנוגעים להפרדת דת ומדינה. ההצעה השנייה להקמת פסל גדול על ההר הגיעה ב-1921 מהבישופות של רומא, שארגנה אירוע בשם "שבוע המונומנט" במסגרתו נאספו תרומות מאנשים בכל רחבי ברזיל.

ב-2003 נבנו במקום מעליות פנורמיות, כך שאין עוד צורך לטפס את כל 220 המדרגות מלמטה כדי לראות את הפסל בקרוב.

מיקום והגעה: הפסל של ישו נמצא בפסגת הר קורקובדו, המצוי בתוך פארקה נאסיונל דה טיז'וקה. אפשר לעלות להר ברכבת קרוניות. הממהרים או אלה שאינם אוהבים להידחק ברכבת הצפופה מוזמנים לעלות על פסגת ההר במונית. כדאי  מאוד להצטייד במשקפת כדי להיטיב לראות את הנוף. פופולרית במיוחד התצפית על המטוסים הנוחתים בשדה התעופה סנטוס דומונט בלב העיר.

אוהד הנווד בריו דה ז'יינרו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.