תפריט עמוד

מאצ'ו פיצ'ו, פרו

ב-24 ביולי 1911 גילה ההיסטוריון האמריקאי היראם בינגאם (Hiram Bingham) בלב היער הפרואני, מבנים עתיקים ומסתוריים מכוסים בצמחייה עבותה. האתר המפואר שהתגלה היה סודם הכמוס של כמה מקומיים בודדים ובעקבות הגילוי החשוב החלו בעבודות מחקר וגילוי. כיום נחשב המאצ'ו פיצ'ו (Machu Pichu) לאחד משבעת פלאי העולם החדשים

ב-24 ביולי 1911 גילה ההיסטוריון האמריקאי היראם בינגאם (Hiram Bingham) בלב היער הפרואני, מבנים עתיקים ומסתוריים מכוסים בצמחייה עבותה. האתר המפואר שהתגלה היה סודם הכמוס של כמה מקומיים בודדים ובעקבות הגילוי החשוב החלו בעבודות מחקר וגילוי. כיום נחשב המאצ'ו פיצ'ו (Machu Pichu) לאתר הארכיאולוגי הבולט ביותר ביבשת כולה ולאחד מאתרי החובה למבקרים בפרו, אך למרות זאת שומרת עיר האינקה העתיקה על קסמה המיוחד.

העיר הקטנה, הבנויה על פסגת הרי האנדים, משתרעת על שטח של שמונה קילומטרים רבועים ומוקפת בטרסות חקלאיות תלולות וירוקות. איכות עבודות האבן ושפע האתרים במקום הם עדות לכך שהאתר היה מרכז טקסי חשוב. באתר מבנים רבים המפוסלים באבן גרניט מקומית וכבדה. האבנים הכבדות, שחלקן שוקלות מעל חמישים טון, סותתו בדייקנות ובקפידה והמבנים מתאפיינים בארכיטקטורה ייחודית הנחשבת לפלא אמיתי וגאוני. בין המבנים שבמקום אפשר לראות ארמונות, מרחצאות, מקדשים ובתי מגורים ואחסון. המבנים החשובים ביותר הם בקתת השומר (Hut of the Caretaker) ממנה נשקף נוף מרהיב, והמקדש הראשי של מאצ'ו פיצ'ו, בראשו סלע חצוב הנקרא שעון השמש, אשר שימש לזיהוי עונות השנה על ידי הכוהנים הגדולים.

למבקרים באתר מומלץ לצאת גם לטיולים קצרים באזור המאצ'ו פיצ'ו – טיפוס אל פסגת הר אואיינה פיצ'ו ממנו נשקפים נופים מרהיבים או טיול במסלול האינקה הקסום.

מיקום והגעה: הדרך המהירה מקוסקו אל אתר מאצ'ו פיצ'ו היא ברכבת אל פואנטה רויינאס (Puente Ruinas), התחנה הסמוכה ביותר לעתיקות, ממנה יוצאים אוטובוסים אל האתר. אוטובוסים למאצ'ו פיצ'ו יוצאים גם מאגואס קליינטס (Aguas Calientes), הכפר הקרוב ביותר, אך תכיפותם פחותה. כמעט כל מקומות הלינה באזור מרוכזים אף הם באגואס קליינטס.

דרך ארוכה יותר אל מאצ'ו פיצ'ו היא מסלול ההליכה המפורסם, מסלול האינקה (Inca Trail) העובר בחלקים מכבישי האינקה העתיקים ודרך אתרי עתיקות נוספים. אורכו כארבעים קילומטר, המתחילים בתחנת הקילומטר ה-88, אליו מגיעים ברכבת מהעיר קוסקו. ההליכה לאורך המסלול נמשכת כארבעה ימים, כאשר ביום הרביעי מגיעים אל העיר האבודה עם זריחה. אי אפשר ללכת את המסלול בכיוון ההפוך, ועל כן יש לחזור לקוסקו ברכבת. הלינה לאורך המסלול היא באתרי קמפינג – יש להצטייד בציוד מתאים כולל אוהל, מזון וציוד בישול. ניתן לעשות את המסלול דרך סיור מאורגן של חברת טיולים, המספקת את הציוד והמזון. העונה הטובה לצעידה בטרק היא העונה היבשה, בין אפריל לספטמבר. שימו לב: המסלול זוכה לפופולריות רבה, ועל כן נוטה להיות עמוס מטיילים.

מאצ'ו פיצ'ו: יצירת המופת של האינקה
מאצ'ו פיצ'ו: יצירת המופת של האינקה
מערכת מסע אחר אונליין
העיר שבנו בני האינקה במאה ה-15, כוסתה על ידי היער והתגלתה מחדש בתחילת המאה העשרים, משלבת עתיקות יפהפיות עם נוף הררי. עכשיו רק צריך לוודא שהמבקרים הרבים לא יזיקו לאוצר המדהים הזה

קוסקו - טבורו של העולם

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.