תפריט עמוד
מה עושים אם הוקצב לכם רק יום אחד לביקור בסידני, שנחשבת לאחת הערים היפות בעולם? אלן קונולי, עיתונאית אוסטרלית שכותבת עבור ה"סנדיי טלגרף" ומתגוררת בסידני, ממליצה:

בוקר:

כדאי לפתוח את היום ב"שיט קפטן קוק". מדובר בסיור שנמשך כשעתיים ומעניק למבקר תמונה כללית של העיר כולה. במהלך השיט חולפים על פני האטרקציות שפזורות סביב הנמל. בכל ביקור, ראשון או עשירי, כדאי להעיף מבט נוסף על בית האופרה המפורסם של סידני. האדריכל הדני יורן אוצון זכה בתחרות להקמתו ב-1955, אבל לאחר תלאות רבות ולאחר שאוצון התפטר 11 שנים לאחר תחילת העבודה על הפרויקט, נחנך המבנה היפה באוקטובר 1973 ונהפך מאז לסמל של סידני ולאחד המבנים המפורסמים בעולם. השיט חולף תחת גשר הנמל המפורסם של סידני, שהיה פעם הגשר הארוך בעולם ומול החזית של פורט דניסון. רק לאחר מכן מגיע החלק המוצלח ביותר: הספינה חולפת על פני "מידל הארבור", אזור שמציג לדעת קונולי באופן הטוב ביותר את פניה האמיתיים של העיר. באזור זה ניצבים זה לצד זה בתים, פארקים, חופי רחצה ומעגני יאכטות. במהלך השיט מגישים על הספינה תה וכריכים זעירים וטעימים להפליא במיטב המסורת האנגלית.
מידע מלא על הביקור בנמל אפשר למצוא באתר קפטן קוק.

צהריים:

את המשך הבוקר ממליצה קונולי לבלות באזור חוף בונדי. זהו קטע החוף המפורסם ביותר באוסטרליה. אפשר לשלב כאן שחייה עם ארוחת צהריים באחת ממסעדות ה"פיש אנד צ'יפס" שפועלות לאורך החוף.
אם היום שלכם בסידני הוא יום ראשון כדאי לבקר גם בשווקים שפועלים במהלך סוף השבוע בקצהו הצפוני של בונדי ביץ'. לאחר ארוחת הצהריים כדאי לצאת לטיול הליכה לאורך הצוקים מחוף בונדי לחוף ברונטה. הנוף שרואים במהלך ההליכה הזו נפלא. הדרך הטובה ביותר כדי להגיע ממרכז העיר לחוף בונדי היא לנסוע באוטובוס 380.

שקיעה:

שקיעות הן עניין גדול בסידני ואפשר לנהל שיחות ארוכות על האתר המדויק שבו הכי כדאי לראות את השקיעה. זה תלוי כמובן עם מי יושבים לראות את השמש מאדימה. כיוון שמדובר במתחילים אי אפשר שלא להמליץ על שקיעה עם קוקטייל בבר האופרה, בדיוק מול הבניין. לכאן מגיעים התיירים אבל גם קהל מקומי די גדול. בימי ראשון מנגנת במקום תזמורת ג'אז.

ערב:

אזור רחוב אוקספורד, קינגס קרוס ודארלינגהרסט נחשב לאזור הבילויים הסוער יותר בסידני. בחלק זה של העיר מרוכזים מאות ברים, מסעדות ומועדוני לילה. רבים מהם פתוחים 24 שעות ביממה.

קנייה אחת:

אפשר לבחור בין רכישת אבן אופל, אותן מוכרים במחירים סבירים בכל חנויות התכשיטים בסידני לבין רכישת ציור של אמן אבוריג'יני. המקום הטוב ביותר הוא: Original & Authentic Aboriginal Art ברחוב ג'ורג' 79.

בית מלון:

אם מבלים באזור דאלרינגהרסט כדאי לשקול גם את האפשרות ללון באזור זה. המלון החדש יותר באזור, שנחשב למלון בוטיק איכותי נקרא The Kiketon Hotel. מרחק חמש דקות הליכה מתחנת קינגס קרוס. מחיר חדר ללילה החל מ-120 דולר אמריקאי (150 דולר אוסטרלי).

 

חתונה בטהיטי

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.