תפריט עמוד

מאכלים לאומיים מתפתחים בדרך כלל במשך דורות ארוכים. מעטים הם המאכלים והמשקאות שמגיחים מאזור גיאוגרפי מצומצם ונעשים בתוך שנים אחדות לסמל לאומי וללהיט בינלאומי. דוגמה למשקה שעשה את זה היא תה הבועות (Bubble tea), שהגיח לאוויר העולם בטייוואן לפני כמה עשורים, ומאז הספיק להפוך למשקה הכי פופולרי בטייוואן ובמדינות נוספות באסיה, ובהן הונג קונג, קוריאה הדרומית, מלזיה וסינגפור.

בשנים האחרונות חדר המשקה גם למדינות מערביות – ארצות הברית, קנדה ואוסטרליה. תה הבועות נצרך בהן בעיקר במרכזי הגירה אסייתיים, אך כמו מוצרים אחרים מאסיה (כמו נודלס וסושי) – גם הוא יצא מן הגטאות וכבש את בלוטות הטעם של הציבור הרחב.

 

סוגים שונים של תה בועות. מניסיון, הלבן טעים יותר

 

פניני טפיוקה
מי מכם שטייל במדינות אסיה ודאי ראה דוכנים של תה בועות בטיולים ולא ידע במה מדובר. ברוב המדינות הללו הוא נקרא "בּוֹבֶּה". ובכן, מדובר בתמצית תה מהולה בחלב, שמוסיפים לה קרח כתוש וסוכר. זהו בעצם "אייס טי" על בסיס חלב.

כדי להבין מה מייחד את התה הזה מתה קר רגיל ומה מקנה לו את מרקמו האופייני יש להתבונן בו היטב: בנוזל שבתוך הכוס השקופה (התה מוגש בדרך כלל בכוס שקופה עם מכסה שקש רחב נעוץ בו) מרחפות גולות חומות או לבנות, השוקעות אט־אט לתחתית. הגולות הן מאכל שנקרא "פניני טפיוקה", כלומר פתיתי טפיוקה שבושלו והותפחו בחלב. למי שאינו יודע מה זה טפיוקה נספר שזהו סוג של עמילן שמופק מהצמח קסאווה, שמוצאו בעיקר באמריקה הדרומית ובמרכזה. באסיה ובאמריקה נוהגים להכין ממנו קינוחים בסגנון המלבי המזרח־תיכוני.

זה אומר שלי, וזה אומר שלי
אגדות ומיתוסים רבים נקשרו במשקה המוזר, ורבים בטייוואן ניסו לזקוף לזכותם את המצאתו. בחודש שעבר קבע בית המשפט בטייוואן פעם אחת ולתמיד שתה הבועות אינו פטנט מוגן ושאין עליו זכויות יוצרים. פסק הדין ניתן לאחר משפט ארוך שהתנהל בין שני בתי תה מתחרים: בית התה של האנלין ובית התה צ'ום שוי טאנג. היסטוריונים, מבקרי מזון ולקוחות קבועים של שני בתי התה, שהעידו במשפט, ניסו לסייע לבית המשפט להתחקות אחר עקבותיו של התה, להסביר כיצד היה למשקה כה פופולרי, לפענח את סוד טעמו ולענות את שאלת המפתח – מי היה הראשון לחשוב שלשים פניני טפיוקה בתה קר זה רעיון גאוני. כאמור, בית המשפט לא הכריע לטובת מי מהצדדים, והמשפט הסתיים בהצהרה ש"תה הבועות אינו שייך לאיש אלא הוא רכושו של העולם הרחב". לנו לא נותר אלא לקוות שבקרוב יכבוש המשקה גם את ישראל.

פסטיבל הפנסים באיי מאטסו

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.

כתבות מטייוואן

האיים הקסומים של טאייוואן
האיים הקסומים של טאייוואן

אנשים רבים כשחושבים על טאיוואן, חושבים על אי יפה בלב אסיה, אך למעשה מדובר בארכיפלג מרובה עם יותר מ-100 איים! בעוד שרוב אלה אינם מיושבים, הרבה מהם מומלצים מאוד לביקור, ובכל אחד מהם תוכלו למצוא טבע ייחודי, פעילויות ...

פסטיבל פנסי השמיים במחוז פינגשי, טאיוואן
פסטיבל פנסי השמיים במחוז פינגשי, טאיוואן

אחד מהמנהגים המפורסמים ביותר בטאיוואן הינו להפריח פנסים אל השמים, ואיתם תקוות ואיחולים אשר כותבים עליהם. אחד מהמקומות המפורסמים לקיים את המנהיג הוא בפסטיבל פנסי השמיים (Lanterns Festival) אשר מתקיים מידי שנה במחוז פינגשי

טייוואן – גן עדן לאוהבי אופניים
טייוואן – גן עדן לאוהבי אופניים

אחת הדרכים המיוחדות והמהנות ביותר לתור את טייוואן וליהנות מהטבע הנפלא של האי, היא באמצעות אופניים. כבר בשנות השמונים טייוואן כונתה "ממלכת האופניים", ומאז רק השתדרגה. יש בה מספר מדהים של מסלולי אופניים מתוחזקים ונוחים, חנויות מקצועיות שבהן ...