תפריט עמוד
"למדתי שכשמצלמים אנשים צריך סבלנות", אומר הצלם שחר עזרן. "עם קצת סבלנות הפריים יוצא מעניין וטוב יותר". כדוגמה מציין עזרן, צלם ישראלי המתגורר 12 שנה בניו יורק, את התמונה שבעמוד ממול. "יכולתי לצלם את התמונה לפני שהבקבוק הופיע בפריים, אבל חיכיתי שהאיש ירים את הבקבוק, ובעזרת תאורה נכונה נוצרה דינמיקה אחרת בתמונה".
נקודה נוספת שעזרן מציין היא תכנון הפרטים הטכניים. "תכינו את המצלמה לפני הצילום, אל תשתמשו במצלמה כשהיא מכוונת לצילום של אתמול בלילה". ומאחר שיש למצולמים נטייה להסתובב לכיוון הצלם או לחייך למצלמה, כדאי לכוון את החשיפה לפי משהו אחר במקום בו מצלמים, ולא לפי האובייקט המצולם.

שחקן בתיאטרון נודד בתעלת השיט C&O. כשמצלמים אנשים צריך לחשוב על הפריים כולו ולא רק על הדמות המצולמת. בתמונה הזאת מיקמתי את הדמות בצד ימין של הפריים, מכיוון שהאיש עמד בין בניין שחור לנגן חצוצרה נוסף. הרקע משמאל לדמות מעניין הרבה יותר ומוסיף עומק לתמונה

לתכנן את התמונה, לנצל את הרגע
עזרן מתאים את עצמו למקום בכל מה שקשור בעדשות ובאור. "אני עובד תמיד במצב M (ידני) ובוחר גם את המהירות וגם את הצמצם. כאשר אני מגיע למקום אני בודק את האור הקיים, מודד במד אור ואז מרמה את המצלמה וסוגר חצי צמצם". באמצעות המבזק הוא משלים את האור. כשצילם במועדון בוושינגטון די.סי (בתמונה העליונה ובתמונה ממול) השתמש בחשיפות ארוכות: רבע שנייה, חצי שנייה ואפילו שנייה. "אם הייתי מצלם במהירות סגר של 1/60, הרקע כולו היה יוצא שחור. לכן בחרתי בחשיפה ארוכה, כדי שהרקע לא ילך לאיבוד. לא צריך לפחד מחשיפות ארוכות – המבזק מקפיא כמעט באופן מלא את הדמות שבקדמת הפריים (ועדיין, מי שעובד בלי חצובה צריך לא להזיז את היד, וכדאי גם שיעצור את נשימתו). הדמות יוצאת מוארת והצבעים בתמונה קונטרסטיים".
בצילום אנשים, עזרן מציע להתגבר על הבושה. "הרבה פעמים עומדים מול אנשים ורוצים לצלם אותם אך מרגישים חוסר נעימות. צריך לזכור שאתם תיהנו מהתמונה הזאת כל החיים, ומבחינת המצולמים זה רגע חולף. כמובן, יש להימנע מלהטריד אנשים, אבל מצד שני לא להתבייש. רוב האנשים (בארצות הברית לפחות) אוהבים להצטלם. ואם במקרה פגשתם איש מפורסם ואתם מעוניינים לצלם אותו, תחשבו על התמונה ולא על האיש. הדמות לא חייבת להיות מצולמת בתקריב, היא יכולה להיות קטנה יחסית".
עזרן מרבה להשתמש במצלמה דיגיטלית מקצועית, והוא ממליץ למשתמשים במצלמה כזו לא לחסוך בכרטיסי זיכרון. היתרון של מצלמה דיגיטלית הוא במיידיות שלה: "אתם נמצאים במקום מסוים שלא תחזרו אליו; אפשר לצלם ולראות מיד איך יצאה התמונה, ואם התוצאה לא מספקת – לעמוד ולצלם
עוד פעם".

מועדון "לולו". כשמצלמים אנשים התמונה לא חייבת להיות מצולמת בתקריב. במקרה הזה האיש והליצן כשלעצמם פחות מעניינים. החיבור ביניהם עושה את התמונה. חשיפה של חצי שנייה עם מבזק המוחזק ביד, בנפרד מהמצלמה, יצרה תאורה המדגישה את הדמות הנמצאת בתחתית הפריים. יתרון למצלמה דיגיטלית: אפשר לבדוק מיד את מיקום הצל שיצר המבזק

עורך מקצועי: יואל שתרוג
הביאה לדפוס: תמר שנקר

לאן נעלמו הכוכבים?

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.