תפריט עמוד

יוגה וגלישה

יוגה הנה שיטה עתיקה מן המזרח המשלבת פילוסופיה עם דרך חיים. באופן מפתיע (או שלא), גולשים רבים גילו כי היוגה תורמת לשיפור טכניקת הגלישה ולהארכת משך השהייה במים

נילי בן-יעקב לטווין

מהי שיטת היוגה ?
יוגה אינה ספורט, אינה דת ואינה שיגעון חולף. זוהי שיטה עתיקה מן המזרח המשלבת פילוסופיה ודרך חיים.
זהו כלי לגילוי עצמי, שיטה מעשית העוזרת לנו לחיות את "האני" שלנו "מבפנים לחוץ".
היוגה מגלה לנו את האפשרויות הנפשיות והפיזיות הגלומות בכל אדם ואדם, ילד או מבוגר. בעזרת התרגילים הפיזיים, בהתמקדות המוח בשיווי משקל ובעזרת הנשימות אנו מגיעים לחיזוק כללי של הגוף והנפש ומביאים את "החיות" לגופנו ונפשנו.
היוגה מחברת אותנו אל החושים ומעניקה לנו את החופש הגלום בגוף גמיש ונפש בריאה – "גמישות הגוף היא גמישות הרוח". היא משחררת אותנו מלחצי היומיום, ממועקות ומהמוגבלויות של החיים המודרניים: עבודה, כסף, כישלונות, אכזבות ועוד.

מה ההבדל בין יוגה למתיחות ?
כשאנו עושים מתיחות, אנו משרתים את הגוף ולא נותנים מקום לשילוב של מוח, נפש וגוף. לעומת זאת ביוגה, העמידות, התרגילים והנשימות פותחים "ערוצים" של אנרגיה המשפיעים על הגוף והנפש. יוגה היא שיטה נגישה ומועילה לכולם. כל אדם בכל מצב כושר יכול לתרגל יוגה וליהנות מיתרונותיה. יוגה זה לא רק הגמישות או ההימצאות בעמידה מושלמת. היוגה נותנת לנו את האפשרות לגלות את "השקט" הגלום בנו, את שיווי המשקל, מלמדת אותנו לנשום באופן מלא ועמוק ומפתחת את הריאות ואת האנרגיה הגלומה בנשימה נכונה.
בגלישה רוצים להגיע לתנועה מסוימת על הגל עם זריזות, מיומנות ואצילות, אך זה לוקח זמן עד שמגיעים לתנועה ולנקודה שבה מרגישים את השלמות.
כך גם ביוגה, בעזרת האימון החוזר משפרים ומעצימים את התנועות והיכולות עד למצב של אומנות הגוף והנפש הצרוף בעילוי נפשי מנטלי ופיזי.
Taylor knox אומר: "היוגה מצוינת לגולשים להישאר בכושר גופני מעולה ורוח טובה במים ומחוץ למים. היוגה היא שיטה שבה אעסוק לשארית חיי כמו הגלישה".

איך זה מתקשר עם גלישת גלים ?
הגלישה דורשת מיומנות, זריזות, גמישות וכוח, ריאות בריאות ושיווי משקל.
כדי לצאת אל הים, שלפעמים הוא סוער מאוד, ולתנאים מאוד קיצונים של מזג אוויר, כמו רוחות וגשם או לחלופין שמש קופחת, נמצא הגולש תמיד ברמת מתח גופני גבוהה מאוד.
גופנו צריך להיות מוכן למצבים קשים אלו, לתמרן ולהגיע לטכניקה המושלמת שלה אנו שואפים כגולשים.
לפעמים עוברים ימים ושבועות עד שמגיע הסוול המיוחל והגלים שלהם אנו מחכים בהתרגשות גדולה. כדי להגיע למצב שבו גופנו מוכן בכל רגע נתון, חשוב לשמור על כושר גופני מדי יום ביומו. ההכנה הנפשית הכרוכה ביוגה, גם היא תורמת רבות לגולש להישאר זמן רב במים, לנצל את מיטב היכולת ולשפר את הטכניקה עם כל גל וגל.

היוגה תרמה להתפתחות הגלישה שלי
עדי גלוסקא, גולש: שנים רבות גלשתי שעות רבות בכל יום עם גלים. הייתי חוזר הביתה, אוכל, שותה ומתעלף עד ליום שלמחרת. חזרה זו של פעילות במשך שנים עיצבה לי את הגוף פיזיולוגית ואנטומית לחיוב ולשלילה. אחד האספקטים השליליים של פעילות זו הוא התקצרות אותם שרירים הפועלים כל כך קשה בזמן החתירה והגלישה, אלו בעיקר השרירים האחוריים של גופנו. ישנה תיאוריה הטוענת כי התקצרות זו יוצרת חסימות אנרגטיות שמורידות מהיכולת של אותו אדם ועלולות לגרום לכל מיני בעיות.
כאשר התבגרתי מעט הרגשתי שהגוף שלי אינו מאוזן ולכן התחלתי לשלב מתיחות בצורה קבועה מיד לאחר הגלישה, וכך במשך שנים ביצעתי בדיוק את אותה סדרת מתיחות במשך חצי שעה ביום, והכאבים היו נעלמים מיד אחרי המתיחות.
יום אחד התוועדתי ליוגה וכאשר ניסיתי את השיטה, שמתי לב כי הרבה מהמתיחות שהייתי רגיל לעשות, לקוחות משיטה זו. בשנתיים האחרונות מלבד תרגילי המתיחות שאני עושה, אני מנסה להשקיע ביוגה מדיטטיבית, שהיא אחת מחמשת הזרמים המוכרים ביוגה. זרם זה כולל תרגילי ריכוז, נשימות ועוד. מטרתם של התרגילים היא להרגיע את ההכרה, לבטל את האגו, להיות מרוכז יותר ועוד…
תרגול כזה בבוקר או בערב בנוסף לתרגילי מתיחות אחרי הגלישה תרם המון להתפתחות האישית שלי וגם להתפתחות הגלישה שלי. היום בגיל 29 אני גולש טוב יותר משגלשתי בחיי, וליוגה בהחלט חלק מרכזי בכך. יוגה היא אחת מהדרכים שבה אדם יכול לבחור כדי לגדול.
אני ממליץ.


עדי גלוסקא (WWW.ADIGLUSKA.COM) – אלוף ישראל שנה תשיעית בבוגרים, היה אלוף ישראל ארבע שנים לילדים עד גיל 15 ואלוף ישראל לנוער גילאי 16 – 18. עדי הוא אלוף ישראל גם לשנת ‏2003.
נילי בן-יעקב לטווין – מורה מוסמכת לשחייה לפעוטות, מטפלת בשיטת watsu (שיאצו במים) ומטפלת במים באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. בעלת שיטה מקורית של יוגה במים ומחוץ למים ( (AQUAYOGA YOGACISE, מוסמכת בשיטת YOGAFIT וכמובן גולשת .
0522-804977 AQUANILI

לתגובות, תוספות ותיקונים
להוספת תגובה

תגובות

האימייל לא יוצג באתר.